پیام تسلیت احمدی نژاد
محمود احمدی نژاد ، در پیامی درگذشت هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا را به ملت و دولت ونزوئلا و خانواده چاوز تسلیت گفت.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، متن پیام تسلیت محمود احمدی‌نژاد به كفیل ریاست جمهوری ونزوئلا بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

دوست گرامی جناب آقای نیكولاس مادورو

كفیل محترم ریاست جمهوری ونزوئلا

روح بلند مردی بزرگ از تبار عدالت طلبان و آزادی‌خواهان به آسمان پر كشید و جهان را در سوگ فرو برد. ونزوئلا فرزندی برومند و شجاع و جهان، رهبری خردمند و انقلابی را از دست داد.

در نهایت تأثر این حادثه غم‌انگیز را به همه ملت‌ها و ملت بزرگ ونزوئلا و خانواده محترم ایشان و جنابعالی تسلیت عرض می‌نمایم.

هوگو چاوز نامی آشنا برای همه ملت‌هاست. نام او یادآور زلال پاكی و مهربانی، شجاعت، پایمردی، عشق به مردم و فداكاری و تلاش بی‌وقفه برای خدمت به مردم به ویژه محرومین و زخم خوردگان از استعمار و استكبار است.

او انسانی عمیقاً موحد و مؤمن و پایبند به ارزش‌های انسانی و آسمانی و باورمند به راه انبیاء الهی و حاكمیت جهانی عدالت و عشق به رهبری صالحان بود.

او همزمان كه با رشادت تمام در برابر زیاده‌خواهی‌های مستكبران می‌ایستاد و فشار سنگین تبلیغاتی و اقتصادی و تهمت‌ها و حتی كودتاها را در هم می‌شكست، قامت بلندش در برابر كودكی خردسال فرو می‌افتاد و با دست‌های مهربانش او را نوازش و سرود آزادی و سرافرازی را در گوش او زمزمه و زلال عشق را در اندیشه و جان او جاری می‌كرد.

هوگو چاوز نماد و میراث دار همه شجاعان و مبارزان و انقلابیون در تاریخ پرافتخار و البته غم بار آمریكای لاتین و تجلی روح آزادگی مردم مظلوم این دیار و همه ملت های تحت ستم و پرچم برافراشته مبارزان ضد استعماری و عدالت طلبانه و طلایه دار دوستی بین ملت ها است.

او نقطه اتكاء روحی و پشتیبان همه انقلابیون و آزادی خواهان منطقه و جهان بود.

او حقیقتا جلوه روشنی از یك ونزوئلایی پرشور و آرمانی و دوست داشتنی است و مردم بزرگ ونزوئلا با آگاهی و هوشمندی بارها و بارها او را به مسند ریاست جمهوری رساندند و در فراز و نشیب و سختی ها یاریش كردند و او نیز همه فرصت‌ها و قدرت را برای خدمت به مردم و سربلندی كشورش و آزادی ملت ها به كار گرفت.

او سرانجام در پی یك بیماری مشكوك همه وجود و جان خود را نیز در این راه پرافتخار تقدیم كرد.

او در حقیقت شهید راه خدمت به ملت ونزوئلا و پاسداری از ارزش های انسانی و انقلابی است گرچه امروز و به ظاهر هوگو چاوز، دوست صمیمی و مهربان مردم، در بین ما نیست اما اطمینان دارم كه روح آسمانی و اندیشه پاك او هر روز و در افقی بالاتر در دل و جان تك تك مردم آمریكای لاتین و ونزوئلا و همه ملت های عالم و با درخششی بیشتر طلوع می كند و راه عزت و سربلندی را فرا روی همگان قرار خواهد داد.

هوگو چاوز زنده است تا عدالت و عشق و آزادی زنده است. او زنده است تا ایمان و پاكی و انسانیت زنده است. او زنده است تا ملت ها زنده اند و برای استقرار استقلال و مهربانی و عدالت تلاش می كنند.

تردید ندارم كه او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسیح (ع) و تنها باقیمانده از نسل پاكان، انسان كامل، خواهد آمد و جامعه بشری را در استقرار صلح و عدالت كامل و مهربانی و كمال یاری خواهد كرد.

یك بار دیگر این ضایعه سنگین را تسلیت گفته و از خداوند منان برای جنابعالی و ملت ونزوئلا و همه ملت ها سعادت و سلامت و رفاه و عزت آرزو می‌كنم.

دوست و برادر شما احمدی نژاد

رییس جمهوری اسلامی ایران


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com


مطالب داغ سایر بخشها:
معاون رییس‌جمهور آمریکا: آماده مذاکره با ایران هستیم
دفترچه‌ سوالات سومین آزمون دکتری شخصی‌سازی شد
دلایل کاهش نرخ ارز از زبان حسینی؛ سیر نزولی ادامه دارد
کشف جسد جوانی 20 ساله درپی انفجار ساختمان مسکونی
دانشمندان آب را گره زدند