مشاور امنیت ملی اوباما
براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، سوزان رایس، سفیر آمریکا در سازمان ملل به عنوان گزینه باراک اوباما برای انتصاب به عنوان مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور در نظر گرفته شده است.


روزنامه واشنگتن پست آمریکا گزارش داد: سوزان رایس، سفیر آمریکا در سازمان ملل به عنوان بخت اول جانشینی "توماس ای.دانیلون" به عنوان مشاور امنیت ملی باراک اوباما در اواخر سال جاری میلادی مطرح شده است.

این در حالی است که این سمت، سوزان رایس را با تصمیم‌گیری‌ها در خصوص سیاست خارجه آمریکا مرتبط می‌سازد.

انتصاب وی به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا یک تغییر چشمگیر در آینده فعالیت سیاسی سوزان رایس خواهد بود چرا که سال گذشته میلادی پس از آنکه وی گزارشی اشتباه از حمله 11 سپتامبر به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی ارائه داد، دورنمای وی برای انتصاب به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا از بین رفت.

به دنبال این حادثه انتقادات گسترده‌ای از سوی سناتورهای جمهوری خواه آمریکا علیه سوزان رایس مطرح شد و آنها صداقت سوزان رایس را زیر سئوال برده و وعده دادند با انتصاب وی به عنوان وزیر خارجه آمریکا مخالفت خواهند کرد.

با این حال روزنامه واشنگتن عنوان داشته که سوزان رایس همچنان به اوباما نزدیک است.

در این گزارش آمده است: سوزان رایس تا حد زیادی از رادار رسانه‌ها خارج شده است اما موضع وی در دولت باراک اوباما همچنان ایمن است.

گروهی از مقامات کاخ سفید به قانونگذاران دموکرات گفتند که همکاران سوزان رایس در سازمان ملل تقریبا مطمئن هستند که وی در نهایت پس از آنکه آمریکا در ماه ژوئیه پذیرای ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل شود، به عنوان مشاور امنیت ملی باراک اوباما خدمت خواهد کرد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: asriran.com


مطالب داغ سایر بخشها:
همه واکنش‌ها به پیام تسلیت احمدی‌نژاد
قرار هفتگی متهمان برای ارتکاب قتل و تجاوز
اعتراض انجمن پسته ایران به رسانه‎ها
۷۰-۶۰ متری های بازار مسكن تهران+جدول
محدودیت ترافیکی ایام نوروز ‌اعلام شد