افزایش نگران کننده «تکذیب» در جامعه
طنز؛ حالا ما سیم کارت یک بابایی را خریده بودیم تا یک سال دختر خانمی زنگ می‌زد و نفرین می‌کرد و می‌گفت: میلاد خیلی بی شعوری! بیا بچه‌ات رو بگیر. هی من می‌گفتم میلاد نیستم ولی اصرار داشت که منِ فلان فلان شده همان میلاد هستم که صدایم را تغییر داده‌ام.

طنز؛آیدین سیار سریع نوشت: این روزها کاری که رواج پیدا کرده تکذیب مصاحبه است. یکی از بامزه‌ترین این تکذیب‌ها، تکذیبی بود که همین چند روز پیش در پی مصاحبه یکی از روزنامه‌ها با یک فعال سیاسی مطرح شد. ماجرا هم از این قرار بود که روزنامه زنگ می‌زند به این فعال و فعال هم گوشی را بر می‌دارد و مصاحبه می‌کند. بعد از چند روز که حرف‌های فعال جنجالی می‌شود، می‌گوید من چنین مصاحبه‌ای انجام نداده‌ام. بعد روزنامه می‌گوید بابا ما خودمون اون روز زنگ زدیم بهت مصاحبه کردی. فعال می‌گوید شما با کدوم شماره تماس گرفتی؟ روزنامه می‌گوید همون 912 و دو صفر فلان. فعال می‌گوید: من که اون خط رو خیلی وقته واگذار کردم! حالا اگر حمل بر صحت جمله آخر فعال کنیم می‌بینیم آن عزیزی که خط قبلی فعال را خریده خودش را جای او معرفی کرده و نشسته با روزنامه مذکور راجع به امکان تکرار خرداد 76 برای اصلاح طلبان در آینده صحبت کرده است. این اعتماد به نفس خریدار سیم کارت را اگر به مزایده بگذارند من به بالاترین قیمت خریدارم ولی خودمونیم، مردم شانس دارند. سیم کارت می‌خرند و بعدش چهار تا آدم حسابی زنگ می‌زنند و حالا بر فرض هم به اشتباه ولی بالاخره یک مصاحبه ازشان می‌گیرند. حالا ما سیم کارت یک بابایی را خریده بودیم تا یک سال دختر خانمی زنگ می‌زد و نفرین می‌کرد و می‌گفت: میلاد خیلی بی شعوری! بیا بچه‌ات رو بگیر. هی من می‌گفتم میلاد نیستم ولی اصرار داشت که منِ فلان فلان شده همان میلاد هستم که صدایم را تغییر داده‌ام. خلاصه آنقدر زنگ زد و پافشاری کرد تا بالاخره رفتیم و بچه را گرفتیم و الان هم بزرگ شده. دست میلاد درد نکنه، واقعا بچه خوب و مودبی است. اگر بعدا بتوانم سیم کارت آقای زیباکلام را هم بخرم دیگر آرزویی در این دنیا ندارم.
چند نمونه تکذیب

یک)

- شما روز گذشته مصاحبه‌ای با  بی بی سی داشتید. چرا؟
مسئول: بی بی سی؟
- بله!
مسئول: دستگاه تبلیغاتی روباه پیر بار دیگر نشان داد که از هیچ فرصتی برای فریب مسئولان دلسوز و مظلوم کشور دریغ نمی‌کند.
- چطور؟
مسئول: اینها دیروز زنگ زدند و گفتند ما از بی بی سی تماس می‌گیریم ولی نگفتند که منظورشان از بی بی سی بنگاه خبرپراکنی دولت منحوس انگلیس است!
- خب منظورشون غیر از اون شبکه چه چیز دیگه‌ای می‌تونست باشه؟
مسئول: مثلث هجومی رئال مادرید: بنزما، بیل، کریس رونالدو (معروف به بی بی سی) من فکر کردم از طرف اینها زنگ می‌زنند و اتفاقا خیلی هم خوشحال شدم و گفتم بنده به ورزش علاقه مندم. متاسفانه فریبکاری‌های روباه پیر تمامی ندارد. مرگ بر انگلیس.

دو)

- شما در مصاحبه با خبرگزاریِ کلنگ نیوز گفتید زمانی که آقای روحانی مسئولیت مذاکرات رو به عهده داشتن اشتباهات مهلک ایشون باعث می‌شد که مذاکرات به نتیجه نرسه.
+ بنده تکذیب می‌کنم.
- فایل صوتی مصاحبه موجود است.
+ فایل مصاحبه دستکاری شده.
- عکس شما هم موقع مصاحبه تو خبرگزاری موجوده.
+ عکس هم دستکاری شده.
- ولی خود شما دیروز اومدید اینجا و مصاحبه کردید.
+ تکذیب می‌کنم.
- مگه شما آقای چُخانیان نیستید؟
+ نه من تنچوچکیان هستم. ‌
- چطور شد؟
+ با کی کار داشتین؟
- آقای چُخانیان
+ اشتباه گرفتین.
- ببخشید.
+ خواهش می‌کنم.
آقای چُخانیان گوشی را قطع می‌کند و ضمن پاک کردن عرق پیشانی خود می‌گوید: خدا رو شکر این یکی مصاحبه هم به خیر گذشت! ‌

 

منبع:روزنامه قانون