بخشی از رسانه ها در کما به سر می برند
ضیایی پرور گفت: برای برگزیدگان هفدهمین جشنواره کتاب و رسانه به مدت پنج سال کتاب های انتشارات دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها ارسال می شود

بخشی از رسانه ها در کما به سر می برند

حمید ضیایی پرور، عصر امروز یکشنبه 27 آبان در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره کتاب و رسانه که در خانه کتاب برگزار شد، گفت: خبرهای خوبی برای اهالی رسانه ندارم. وضعیت رسانه ها در کشور خوب نیست، معاونت مطبوعاتی هم وضعیت خوبی ندارد. نمایشگاه مطبوعات را امسال به خاطر وضعیت بودجه تعطیل شد. صفحات رسانه ها در حال کاهش است. بر این اساس نمی توانم از طرف آقای سلطانی فر قولی به شما خبرنگاران و برگزیدگان این جشنواره بدهم.

مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها اظهار داشت: یک حرکت در حوزه نشر امسال در دفتر برنامه ریزی رسانه ها انجام دادیم، چند سال بود که انتشارات این دفتر متوقف شده بود امسال بودجه ای برای 12 عنوان کتاب تامین کردیم که دو عنوان آن منتشر شده و 10 عنوان تا پایان امسال به چاپ می رسد.

ضیایی پرور تصریح کرد: برگزیدگان هفدهمین جشنواره کتاب و رسانه به مدت پنج سال می توانند از کتاب های منتشرشده در دفتر برنامه ریزی رسانه ها استفاده کنند و کتاب های منتشر شده در این دفتر برای آنها ارسال می شود. در دوره ای هستیم که تولید محتوا کار اساسی است. در این وضعیت و کمایی که رسانه ها دارند تولید محتوا کار شایسته ای است، کتاب خودش رسانه است. شما در برابر مرگ یک پدیده فرهنگی مقاومت می کنید. امروز تیراژ کتاب به کمترین میزان رسیده است. تیراژ برخی از کتاب ها حول و حوش صد نسخه است.

وی خاطرنشان کرد: در چنین وضعیت و حال و هوایی خانه کتاب از کسانی که تولید محتا می کنند در حوزه کتاب تقدیر می کند، این کار خانه کتاب جای تقدیر و تشکر دارد 21 سال کار روزنامه نگاری کردم هیچ چیز بهتر از خوراک محتوایی برای خبرنگار نیست باید امروز زمینه را برای تولید محتوای برای خبرنگاران فراهم کنیم باید یک رویکرد بین المللی در حوزه کتاب داشته باشیم. خبرنگاران حوزه کتاب باید بتوانند با فراهم شدن تسهیلاتی در رویدادهای جهانی همچون نمایشگاه ها و جشنواره های بین المللی کتاب شرکت کنند.

گفتنی است، در اختتامیه هفدهمین جشنواره کتاب و رسانه ضمن تقدیر از برگزیدگان این دوره از جشنواره از استاد کچوئی به خاطر سال ها تلاش ایشان در رادیو تقدیر شد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir