سردار سلیمانی از طریق فرودگاه به عراق می‌آید
یکی از اعضای حزب عصائب اهل الحق عراق با اشاره به اینکه نیروهای آمریکایی در عراق حضور دارند گفت: نیروهای ایرانی هیچ گونه حضوری در عراق ندارند و مستشاران ایرانی با آگاهی و درخواست دولت عراق در این کشور حضور دارند

سردار سلیمانی از طریق فرودگاه به عراق می‌آید

خبرگزاری ایسنا: یکی از اعضای حزب عصائب اهل الحق عراق با اشاره به اینکه نیروهای آمریکایی در عراق حضور دارند گفت: نیروهای ایرانی هیچ گونه حضوری در عراق ندارند و مستشاران ایرانی با آگاهی و درخواست دولت عراق در این کشور حضور دارند.

محمود الربیعی، عضو حزب عصائب اهل الحق عراق در گفت وگو با شبکه ماهواره ای دجله در رابطه با حضور نیروهای ایرانی در عراق گفت: نیروهای ایرانی در عراق حضور ندارند اما نیروهای آمریکایی در عراق حضور دارند و هیچ کس تعداد دقیق آنها و پایگاه هایشان را نمی داند.

وی افزود: مستشاران ایرانی با آگاهی و خواسته دولت عراق در این کشور حضور دارند و سردار قاسم سلیمانی بطور رسمی و از طریق فرودگاه به عراق می آید و به مناطق مختلفی می‌رود و آنها را بررسی می کند.

الربیعی در ادامه با اشاره به اینکه نیروهای آمریکایی نیروهایی عراقی و الحشد الشعبی را مورد هدف قرار دادند و گروهک تروریستی داعش ساخته آمریکا برای انجام برنامه‌ها و طرح‌های آن است گفت: هرکس براین باور است که آمریکا با خروج از سوریه می خواهد منطقه را ترک کند متوهم است زیرا این تاکتیک جدید آمریکا است و جزئی از طرح های آن به شمار می رود.

وی همچنین با مطرح کردن این سوال که هنگام ورود داعش به عراق و اشغال مناطق وسیعی از آن، نیروهای آمریکایی چه کاری انجام داده اند درحالی که بر مرزهای زمینی و هوایی عراق سیطره داشتند گفت: محور مقاومت طرح آمریکا برای باقی ماندن در عراق بعد از اشغال آن را با شکست مواجه کرد، آمریکا به دنبال ایجاد کشورهای شکست خورده و پرتنشی است که برای دوام خود به حضور آمریکا نیاز دارند.

عضو عصائب اهل الحق عراق در رابطه با سقوط نظام صدام، رئیس جمهور پیشین عراق در سال 2003 گفت: مردم عراق بودند که با انتفاضه خود در سال 1991 نظام صدام را ساقط کردند.

وی در رابطه با نقش آمریکا در آزادسازی عراق از سیطره داعش گفت: آمریکایی ها تنها دو شهر موصل و الرمادی و بعد از اینکه آنها را به خرابه تبدیل کرده بودند، آزاد کردند.

محمود الربیعی در پایان گفت: ایران هیچگونه دخالتی در تحولات و اتفاقات عراق نداشت و شعارهایی که در انتفاضه سال 1991 سرداده می شد، شعارهای مردمی عراق بود نه ایران. آمریکا صدام را روی کار آورد تا با ایران وارد جنگ شود و در انتفاضه از او حمایت کرد اما زمانی که نتوانست طرح های آنها را اجرایی کند او را سوزاندند.

برخی کشورهای معاند جمهوری اسلامی ایران را به دخالت و حضور در کشورهای دیگر متهم می کنند، این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایرانی تأکید می‌کنند ایران کشوری است که با عزم جدی و اراده بالا در تلاش است که به ایجاد صلح وثبات در مجموعه منطقه کمک کند، نقش ایران در منطقه سازنده است و اینکه ایران را متهم به دخالت در امور کشورهای دیگر کنند فرافکنی است. برخی فکر می‌کنند که با مطرح کردن نام دیگر کشورها می‌توانند از زیر بار مسئولیت و مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستند کنار بروند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir