آخرین وضعیت پرونده مرگ رئیس تامین اجتماعی
رییس کل دادگستری استان گلستان گفت که پرونده حادثه رانندگی منجر به فوت «محمد تقی نوربخش» رییس فقید سازمان تامین اجتماعی همچنان در دادگاه باز و در حال رسیدگی قضایی است

آخرین وضعیت پرونده مرگ رئیس تامین اجتماعی

رییس کل دادگستری استان گلستان گفت که پرونده حادثه رانندگی منجر به فوت «محمد تقی نوربخش» رییس فقید سازمان تامین اجتماعی همچنان در دادگاه باز و در حال رسیدگی قضایی است.

هادی هاشمیان اظهار کرد: گزارش کارشناسی پلیس راه از صحنه حادثه چندبار مورد بررسی قرار گرفته و در آخرین مورد گروه کارشناسی پنج نفره هم راننده خودرو سواری تویوتا متعلق به استانداری گلستان را مقصر اصلی حادثه منجر به فوت رییس و معاون سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه گزارش گروه کارشناسی 5 نفره نهایی شده و به زودی اعلام خواهد شد، گفت: پیش از این گروه های کارشناسی یک نفره و سه نفره به طور جداگانه حادثه را بررسی و اعلام نظر کرده بودند که مقصران به آن اعتراض داشتند.

وی بیان کرد: در گزارش اولیه پلیس راه سه عامل راننده تریلر، راننده سواری استانداری و نقص فنی جاده (مدیرکل راه و شهرسازی) به یک میزان مقصر شناخته شدند که در مرحله بعدی گروه سه نفره فقط راننده استانداری را مقصر شناخت و این نظریه از سوی گروه کارشناسی پنج نفره هم تایید شد.

به گفته رییس دادگستری گلستان، راننده خودرو حامل رییس و معاون سازمان تامین اجتماعی هنگام دور زدن حق تقدم را رعایت نکرد و همین عامل اصلی علت برخورد با تریلی بود.

هاشمیان در خصوص تقصیر یا قصور رییس پلیس راه گلستان در تامین حفاظت مسیر حرکت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر مدیران ارشد این وزارتخانه نیز گفت: در این زمینه پلیس راه مقصر نبوده و شکایتی علیه فرمانده آن به دادستان نظامی نشده است.

دادستان نظامی استان گلستان پیش از این گفته بود اگر شکایتی از پلیس راه مبنی بر کوتاهی در انجام وظیفه دریافت شود مرجع قضایی بدون هیچ ملاحظه ای به آن رسیدگی خواهد کرد. 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir