رهن ۳۰۰ میلیونیِ اتاق در برخی خوابگاه‌ های دخترانه!
در برخی از مناطق تهران اتاق‌های یک تخته در خوابگاه‌های دخترانه بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون به رهن می‌رود

۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون رهن برای اتاق های یک تخته در خوابگاه های دخترانه

از امروز در حالی ثبت نام برای پرداخت وام ۱۵ تا ۵۰ میلیون تومانی ودیعه به مستاجران با شروط متعدد برای افراد محدودی آغاز شده‌ است که مظنه رهن یک اتاق در خوابگاه‌های متعلق به بخش خصوصی در تهران بیش از ۱۵۰ میلیون تومان است.

براساس گزارش‌های میدانی، نرخ‌گذاری در پانسیون‌ها و خوابگاه‌ها به ویژه دخترانه‌ها متفاوت از بازار مسکن است و گویا از نرخ و قواعد رایج بازار پیروی نمی‌کند و شاهد قیمت‌های بالای اجاره اتاق‌های چند تخته در این خوابگاه‌ها هستیم. حال اینکه برخی از این خوابگاه‌ها متعلق به نهاد‌های دولتی هستند، اما با واسطه بخش خصوصی به اجاره می‌روند.

در حال حاضر رهن یک اتاق ۹ متری در یکی از پانسیون‌ها دخترانه در سعادت آباد ۱۵۰ میلیون تومان است که اتاق vip همین خوابگاه تا ۳۰۰ میلیون تومان هم به اجاره رفته است.

در همین خوابگاه قیمت اجاره یک اتاق سه تخته ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و رهن آن ۵ میلیون تومان است. اتاق چهار تخته هم با اجاره یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و با رهن ۵ میلیون تومان واگذار می‌شود.

البته قیمت‌ها در مناطق پایین‌تر کمتر است به طوری که نرخ کرایه اتاق چهار تخته در خوابگاهی در محدوده آرژانتین ۸۰۰ هزار تومان است و هر تخت از اتاق ۶ تخته هم با ۶۲۰ هزار تومان به اجاره رفته است. کرایه اتاق ۸ تخته هم ۵۷۰ هزار تومان نرخ‌گذاری شده است.

در ولیعصر هم نرخ اجاره هر اتاق دو تخته هم دو میلیون تومان و رهن آن ۵ میلیون تومان رهن است.

در منطقه سه هم نرخ کرایه اتاق یک تخته در خوابگاهی در سطح معمولی، ۲ میلیون تومان بدون رهن است و رهن کامل این اتاق ۶۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

این نرخ‌ها در شرایطی است که مخاطب این اتاق‌ها یا دانشجویان هستند یا زنان شاغل که در تمام این خوابگاه‌ها با محدودیت‌هایی از جمله محدودیت تردد مواجه هستند و در شرایط شیوع ویروس کرونا باید خطرات زندگی جمعی را بپذیرند.

یکی از افرادی که اتاق یک تخته به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان را رهن کرده است، می‌گوید به دلیل از ترس از زندگی انفرادی و دوری از خانواده مجبور به رهن اتاق در خوابگاه شده است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir