تاج زاده: راهی جز بازگشت به مردم خود و احترام به آنها برای حل مشکلات نداریم
 یک فعال سیاسی اصلاح طلب درباره راهکار دولت برای برون رفت از بن بست‌های اقتصادی گفت: ترامپ و همفکرانش خواب‌های شومی علیه کشور ما دیده‌اند در حال حاضر نه استعفای دولت و نه استقرار دولت نظامی گرهی از مشکلات کنونی نمی گشاید.

استعفای دولت و استقرار دولت نظامی گره‌ای از مشکلات کنونی نمی‌گشاید

مصطفی‌ تاج‌زاده یک فعال سیاسی اصلاح طلب درباره اعتراض بازاریان تهران به وضعیت اقتصادی گفت: تردیدی نیست که آقای ترامپ و همفکرانش خواب‌های شومی علیه کشور ما دیده‌اند. آنچنان که خودشان به صراحت می‌گویند قصد دارند سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه جمهوری اسلامی اعمال کنند. بنابراین پیش‌بینی اینکه کشور و اقتصادش دچار مشکلاتی می‌شود کار دشواری نیست.

ما این تجربه را یکبار در سال‌های ۹۰ و ۹۱ داشتیم. به محض اینکه زمزمه تحریم‌های نفتی و بانکی ایران جدی شد، شاهد افزایش بی‌رویه قیمت ارز و طلا بودیم و به تبع آنها بهای بسیاری از کالاها نیز بالا رفت.

 در آن دوره ارز سه برابر شد و از حدود هزار تومان به بیش از سه هزار تومان رسید. این بار هم به محض جدی شدن تحریم‌های بانکی و نفتی کشور تاکنون ارز به دو برابر قیمت خود افزایش پیدا کرده است.

 این اتفاق جدید نیست اما عدم تلاش برای جلوگیری از تحریم‌ها و نحوه مقابله صحیح با آنها انتقادهایی است که به مخالفان برجام وارد است.

تاج‌زاده با بیان اینکه اکنون وقت آن رسیده که دولتمردان با مردم سخن بگویند، افزود: باید با مردم صادقانه سخن گفت و واقعیت‌ها را با آنها درمیان گذاشت و با توجه به شرایط، تصمیمات مناسب اتخاذ کرد. باید دولت و همه ارکان حاکمیت صادقانه به مردم بگویند در چه شرایطی قرار داریم و از آنها کمک بطلبیم.

وی با بیان اینکه باید سیاست‌هایی که تاکنون اتخاذ شده را اصلاح کنیم، گفت: ما البته برای اصلاح سیاست خارجی فرصت داریم ولی در تحلیل نهایی هیچ راهی جز بازگشت به مردم و احترام به رای و خواست و مطالبات آنان نداریم. سکوت مشکلی را حل نمی‌کند جز اینکه نارضایتی‌ها و حتی بدگمانی‌ها را افزایش می‌دهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: اعلام اینکه بگوییم شرایط کشور گل و بلبل است و ارز هم داریم و مشکلی نیست چیزی را حل نمی‌کند بلکه شاید نتیجه عکس دهد. منطق و روش برخورد نیز  شکست‌خورده است و موجب تشدید نارضایتی‌ها و بروز خشونت می‌شود. پس راهی جز یک دیپلماسی تحریم شکن در جهان و بازگشت به مردم خود و جلب اعتماد و احترام و مشارکت آنها نداریم.

نه استعفای دولت و نه استقرار دولت نظامی گرهی از مشکلات کنونی نمی گشاید. دیپلماسی فعال و تجدید نظر و اصلاح سیاست‌های نادرست اقتصادی و  گشایش های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی حلال مشکلات است.به جای افراد باید سیاست ها و روش ها تغییر کند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir