نامه انتقادی 121 نماینده مجلس به روحانی
تعدادی از نمایندگان مردم در خانه ملت طی نامه‌ای به رئیس جمهور پاسخی به اظهارات وی در بیستمین همایش سراسری فرماندهان نیروی انتظامی را دادند.

121 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رئیس جمهور نسبت به اظهارات وی در بیستمین همایش سراسری فرماندهان نیروی انتظامی پاسخ دادند.

متن نامه نمایندگان خطاب به رئیس جمهور بدین شرح است:

جناب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

جناب‌عالی در بیستمین همایش سراسری فرماندهان نیروی انتظامی طی بیان خدمات دولت خطاب به مسئولان نیروی انتظامی اعلان نمودید پلیس موظف به اجرای اسلام نیست، هیچ پلیسی نمی‌تواند بگوید که چون این را خداوند گفته و یا روایتی که پیغمبر فرموده است خود را مسئول اجرای اسلام بداند بی‌خود خود را به مخمصه نیندازید و مردم را گرفتار نکنید وظیفه پلیس اجرای قانون است.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر خود لازم دانستیم از باب " ان‌الذکری تنفع‌المومنین" نکاتی را یادآور شویم:

1- جنابعالی می‌دانید که اساس و اصل انقلاب اسلامی مبتنی بر اسلام ناب محمدی (ص) و قرآن و عترت است و حرکت بزرگ نهضت ملت شریف ایران اسلامی با محور حاکمیت دینی یعنی ولایت فقیه در راستای نهضت انبیا (ع) و عاشورا به دستاوردهای بزرگی رسیده است که از جمله گسترش بصیرت و بیداری و فرهنگ اسلام ناب در جهان است.

2- حضرت امام خمینی (ره) می‌فرمایند آمریکا از اسلام سیلی خورده است، نه از آقای رئیس جمهور، توطئه خارجی علیه افراد نیست، افراد قابل توطئه نیستند، علیه اسلام است... آمریکا می‌فهمد چه هست، آمریکا ضد اسلام است او از اسلام صدمه خورده است نه از افراد، او از اسلام سیلی خورده است او از ملتی که می‌گوید اسلام، سیلی خورده است نه از من سیلی خورده و نه از آقای رئیس جمهور سیلی خورده است و نه از اشخاصی که درمجلس هستند و نه از دولت‌ها از هیچ‌کدام از این ‌ها سیلی نخورده است.

در مردادماه سال 60 فرمودند شماها توجه داشته باشید و چه پاسداران و چه سایر قوای انتظامی و نظامی و غیرنظامی و چه سایر ملت همه توجه داشته باشند که ما وظیفه داریم این اسلامی که الان به ما رسیده حفظش کنیم تا آن فرد آخری هم که خدایی نخواسته، کشته می‌شود.

موظف برای حفظ اسلام، برای دفاع از ملت، دفاع از کیان اسلامی، دفاع از کشور اسلامی... اسلام نه وابسته به من است نه وابسته به تو، اسلام از خدا است همه ما مکلف برای حفظ او هستیم با قدرت و قوت حفظ می‌کنم او را.

امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نیز فرموده‌اند همه باید بدانند که نیروی انتظامی بنا دارد از ارزش‌های اسلامی دفاع کند پاسداری از ارزش های اسلامی و انقلابی بزرگترین وظیفه نیروی انتظامی است.

3- از باب‌النصیحه‌الائمه‌المسلمین معروض می‌دارد: با عنایت به مطالب فوق از شما که در کسوت روحانیت هستید و عمرتان در تبلیغ اسلام گذشته است و هم‌اکنون در راس قدرت اجرایی کشور می‌باشید توقع آن است که در هر محفل و جلسه‌ای از جمله در جمع فرماندهان نیروی انتظامی کشور از اسلام دفاع کنید نه آنکه برای نیرویی که حافظ امنیت مردم و مجری ماموریت‌های مصوب است دستور بدهید، موظف به اجرای اسلام نیست؟ پس چه کسی یا کسانی موظف به اجرای اسلام هستند آیا فقط عده‌ای خاص همانند روحانیت ( که شما هستید) یا مراجع تقلید عظام ( که موضع‌گیری الهی کرده‌اند) و ... وظیفه دارند؟

آیا سخن شما بدان معنی نیست که دین از سیاست جدا است؟ آیا قوانین مصوب غیر اسلامی است؟ آیا این به معنی تعطیل شدن واجبات از جمله امر به معروف و نهی از منکر نیست؟ آیا نباید قانون اساسی در اصول اول- دوم- بند یک اصل سوم - چهارم و پنجم و ... را در راستای ماموریت‌های قوای سه‌گانه و نهادها عملی کرد؟

آیا نباید نیروی انتظامی و سایرین از دستگاه‌ها را دعوت به کلام خداوند و پیامبر اعظم نمود تا از مخمصه‌ها و گرفتاری‌ها نجات پیدا کنند؟

4- دشمنان اسلام بیدارند و منتظر غفلت ما هستند تا ضربه‌ خود را در هر بخشی به ما بزنند آنها در تلاش هستند تا جمهوری اسلامی ایران را به لحاظ نظامی، سیاسی- اقتصادی و تبلیغاتی شکست دهند و ما را از درون تباه کنند، در اراده ما خلل ایجاد کنند و لذا نباید بستر آن را فراهم کرد. حضرت علی ( ع) می‌فرمایند: "فالجنود باذن الله حصون الرعیه، وزین الولاه و عز الدین و سبل الامن"

والسلام

 

گردآوری : گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع : خانه ملت