سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز (سه‌شنبه) این کمیسیون از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون و مدیران این وزارتخانه برای ارائه گزارشی در مورد نمایشگاه بین‌المللی کتاب در جلسه امروز کمیسیون خبر داد.

سید علی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: در این جلسه آقای جنتی کلیاتی را در مورد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب مورد اشاره قرار داد و معاون فرهنگی و برخی همکاران وی نیز به مباحث مبسوط‌تری در این زمینه اشاره کردند؛ از جمله رشد کمی و کیفی این نمایشگاه، تفاوت‌های آن با سال‌های گذشته و ...

وی افزود: اعضای کمیسیون فرهنگی نیز در ادامه بر اساس وظیفه نظارتی گزارشی از بازدید از نمایشگاه ارائه کردند و ضمن تشکر از برگزاری نمایشگاه کتاب به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی سال مشکلات برخی ناشران بدون مجوز، محتوای برخی کتاب‌ها و مسأله عفاف و حجاب را مورد اشاره قرار دادند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: وزارت ارشاد عنوان می‌کرد که با برخی از غرفه‌هایی که تخلفات بزرگی داشتند برخورد داشته و آن‌ها از حضور در نمایشگاه سال آینده محروم شدند و برخی غرفه‌هایی که تخلفاتی کمتری داشتند نیز با تعطیلی یک روزه و جرائمی از این دست روبرو شدند.

طاهری در پایان گفت که قرار است جلسه با حضور معاون فرهنگی وزیر ارشاد به عنوان متصدی برگزاری نمایشگاه و نمایندگان منتقد در این زمینه برگزار شود تا هم به منتقدان به پاسخ‌هایشان برسند و هم وزارت ارشاد بتواند با شنیدن انتقادات در سال‌های آینده نمایشگاه کتاب را با قوت بیشتر و ضعف کمتری برگزارکند.

منبع: ایسنا