معاون حقوقی ریاست جمهوری به همراه معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با خانواده های شهدا و جانبازان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، الهام امین زاده به همراه سعید شبستری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با خانواده شهیدان اکبر نژاد درخشانی و حبیبه کارزار، جانباز 70 درصد دوران جنگ تحمیلی دیدار کردند.

امین زاده در دیدار با جانباز زن 70 درصد تبریزی از وی با عنوان زنی قهرمان از خطه آذربایجان غیور نام برد و گفت: برای موفقیت بیش از پیش دولتمردان و تمامی مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دعا کنید.

وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی تعداد بسیار زیادی از زنان نیز در سرتاسر کشور به درجه رفیع شهادت نایل شده و یا جانباز شدند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه خانواده های شهدا و جانبازان، چشم و چراغ این کشور هستند، افزود: از تعداد 2780 شهیدی که از خطه آذربایجان شرقی تقدیم آرمان های انقلاب اسلامی شده، 245 نفر را شهدای زن تشکیل می دهند.

شبستری گفت: تعداد جانبازان آذربایجان شرقی نیز در حدود 22 هزار نفر است.

وی افزود: آذربایجان شرقی به داشتن چنین قهرمانانی افتخار می کند.

معاون حقوقی ریاست جمهوری اسلامی ایران به همراه معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی همچنین با خانواده دو شهید با نام های محمد علی و محمد تقی اکبر نژاد روحانی نیز دیدار کرده و با اهدای لوحی از زحمات این خانواده در تربیت فرزندانی مومن، متعهد و وظیفه شناس قدردانی کردند.

این دو شهید عالی‌قدر در سال های 64 و 66 در مناطق عملیاتی بیت المقدس و والفجر 8 به شهادت رسیده اند.

منبع: ایسنا