سفیر کشورمان در اردن در راستای گسترش همکاری‌های دوجانبه با مدیر کل سازمان رسانه، انتشارات و چاپ و نشر اردن، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجتبی فردوسی‌پور در این دیدار ضمن معرفی فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان‌ اسناد و کتابخانه‌ ملی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ که مؤسسه‌ای‌ آموزشی‌، پژوهشی‌، علمی‌ و خدماتی‌ است، بر ضرورت گسترش همکاری‌ها در حوزه چاپ و نشر بین دو کشور تاکید کرد.

وی برای برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای کارشناسان اردنی اعلام آمادگی کرد که این امر مورد استقبال مدیرکل سازمان رسانه اردن قرار گرفت. بر اساس این پیشنهاد، دوره تخصصی حفظ، نگهداری و ترمیم آثار و کتب نفیس قدیمی توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با بالاترین استانداردهای آموزشی برای طرف اردنی اجرا می‌شود.

امجد قاضی مدیرکل سازمان رسانه، انتشارات و چاپ و نشر اردن نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از سابقه سازمان متبوعش، حیطه فعالیت‌های این سازمان را برشمرد.

وی با اشاره به جایگاه اردن در جهان عرب از حیث تیراژ چاپ، انتشارات عمومی و علمی و نیز حوزه فضای مجازی، به‌ویژه آزادی‌های نشر و بیانف این جایگاه را مناسب خواند و خواستار گسترش همکاری‌های فرهنگی با ایران شد.

امجد قاضی با ابراز خشنودی از اینکه عبدالله ابورمان سفیر کنونی پادشاهی اردن در تهران، سابقه مدیرکلی در پست کنونی وی را در سال‌ها پیش داشته است، آن را عاملی برای موفقیت در همکاری‌های دوجانبه در این حوزه دانست.

طرفین در این دیدار با توجه به وضعیت منطقه، بر ضرورت همکاری‌های مشترک در زمینه‌های کارشناسی و تخصصی این حوزه تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، سازمان رسانه، انتشارات و چاپ و نشر اردن، مانند وزارت ارشاد در بخش رسانه‌ها عمل می‌کند و عموما صادرکننده مجوزها در حوزه چاپ و نشر و مطبوعات و نیز سایت‌های خبری است. همچنین بر تولیدات سینمایی، فیلم و حوزه فرهنگی در فضای مجازی نظارت دارد. مدیر این سازمان توسط نخست‌وزیر انتخاب و با تایید هیات دولت منصوب می‌شود.

منبع: ایسنا