وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر به یونان با الکسیس سیپراس نخست‌وزیر یونان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های متنوع موجود در دو کشور گفت: تهران هیچ محدودیتی برای گسترش روابط با یونان ندارد و از توسعه روابط در حوزه‌های مختلف ازجمله اقتصادی، کشاورزی، صنایع دارویی، همکاری‌های تجاری و بانکی، علمی و فرهنگی استقبال می‌کند.

ظریف افزود: تهیه و تدوین یک یادداشت تفاهم همکاری جامع میان دو کشور می‌تواند درک مشترک و بهتری از قابلیت‌های پیش رو برای تعمیق مناسبات فیمابین را فراهم کند.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه همکاری‌های پارلمانی بین دو کشور پشتوانه خوبی برای همکاری‌های دو دولت ایران و یونان است، خواستار افزایش رایزنی‌های مشترک سیاسی و اقتصادی در سطوح مختلف مقامات دو کشور شد.

الکسیس سیپراس نخست‌وزیر یونان نیز در این دیدار گفت: ایران و یونان به طور سنتی همکاری‌های خوبی در زمینه‌های مختلف داشته‌اند. حجم مبادلات تجاری دو کشور طی سال‌های اخیر کاهش داشته که علاقمندیم با برنامه‌ریزی مناسب آنرا جبران کنیم.

نخست‌وزیر یونان تاکید کرد، مشکلات موجود با اهتمام جدی طرفین قابل رفع است و می‌توانیم از گام‌های ساده تر آغاز کنیم و به طور همزمان برای رفع موانع اقدام کنیم. مشارکت ایران به ویژه در همکاری‌های اقتصادی و انرژی برای یونان حایز اهمیت است.

وی با استقبال از روند جاری مذاکرات هسته‌ای گفت: حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران برای همه کشورها مفید و موجب توسعه و ثبات بیشتر منطقه‌ای می‌گردد.

سیپراس افزود: تحریم‌ها علیه ایران را غیر منصفانه می‌دانیم و نباید فرصت‌های همکاری را در زمینه‌های مورد علاقه طرفین از دست دهیم.

منبع: ایسنا

نخست‌وزیر یونان همچنین با اشاره به اینکه اقدامات و عملیات تروریستی داعش تهدید و دغدغه مشترک ماست افزود: کشورهای مختلف باید مسئولیت خود را جهت مقابله با آن بپذیرند.

منبع: ایسنا