یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری نمایندگان مجلس در سال پایانی کار خود نباید موضوعات راهبردی را در بحث‌های سیاسی دخیل کنند.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس اظهار کرد: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب رسیدگی و تصویب برنامه ششم برنامه و بودجه 95 از مهمترین اقداماتی است که نمایندگان در آخرین سال مجلس نهم باید انجام دهند که قطعا باید اقتصاد مقاومتی سرلوحه کار باشد.

به گفته وی پیاده سازی اقتصاد مقاوتی در کشور با رویکرد عدم اتکاء به اقتصاد نفتی و تکیه به تولید داخلی کار بسیار سخت و پیچیده و در عین حال ضروری و اجتناب ناپذیر است. طبیعی است که مجلس در آخرین سال کاری‌اش باید با داشتن برنامه به این مهم تحقق ببخشد.

نماینده مردم آراد و بیدگل با اشاره به وجود جریانات فکری و گروه های سیاسی در درون مجلس گفت:‌ وجود جریانات مختلف فکری در مجلس از مردم سالاری دینی و دموکراسی در کشورمان نشأت می‌گیرد، اما باید مراقب باشیم که گروههای سیاسی موضوعات تاکتیکی را در موضوعات راهبردی دخیل نکند.

وی توضیح داد: نباید به موضوعات مهم کشور که با منافع ملی گره می خورد و حیاتی محسوب می‌شود با دیدگاه‌های گروهی و جناحی نگاه شود. بلکه باید به این موضوعات ملی اندیشید و عمل و تدوین کرد. قطعا اگر همه به این بلوغ برسند کار در کشور راحت می‌شود.

منصوری آرانی تاکید کرد: نمایندگان در سال پایانی مجلس که با انتخابات همراه می‌شود نباید موضوعات راهبردی را فدای تاکتیکی کنند و در رسیدگی به امور مجلس کوتاهی نمایند. این مهم زمانی رخ می‌دهد که همه با همدلی و همزبانی به این نکته برسیم که در موضوعات راهبردی نباید بحث های سیاسی را دخیل کنیم.

این نماینده اصولگرای مجلس در ادامه گفت:‌ نمایندگان مجلس با تاسی از بیانات مقام معظم رهبری نباید مواضع جناحی را بر مواضع راهبردی که منافع ملی در آن است ترجیح دهند. از طرف دیگر مجلس و دولت باید با یکدیگر همکاری داشته باشند و از طریق برگزاری نشست‌های مشترک و تخصصی به بهره گیری از کارشناسان و پژوهشگران برای عملیاتی کردن توصیه های مقام معظم رهبری تلاش کنند.

وی در ادامه با تاکید بر نقش صدا و سیما در تبیین نقش نمایندگان اظهار کرد: صدا و سیما باید در برنامه های مختلف وظایف نمایندگان را برای مردم تشریح کنند تا این ذهنیت در بین مردم از بین رود که مسئولیت نمایندگان حل گرفتاری‌های شخصی آن‌ها و یا انجام کارهای اجرایی نیست. در چنین شرایطی است که نماینده می‌تواند بدون فشار و استرس به کارهای ملی بپردازد.

منصوری آرانی در پایان تاکید کرد:‌ پیاده سازی و عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری را باید قوای سه‌گانه و تمامی مسئولان سرلوحه کار خود قرار دهند تا شاهد تحولی در کشور باشیم.

منبع: ایسنا