مشاور عالی رییس جمهوری گفت: رییس جمهوری با داد و فریاد و یا بی ادبی برخی‌ها از وعده هایی که به مردم داده، عدول نخواهد کرد.

 اکبر ترکان در جمع خبرنگاران در سمنان با بیان اینکه نوعی عصبانیت در جو سیاسی برخی گروه ها دیده می شود، اظهار کرد: بازندگان انتخابات نباید اصرار داشته باشند که رییس جمهوری از محورهای اصلی و وعده های خود به مردم عقب نشینی کرده و به سمت مسیر بازندگان انتخابات برود.رییس سازمان نظام مهمندسی ساختمان کشور با بیان اینکه تعامل با دنیا، رونق اقتصادی و احیای اخلاق؛ سه محور اصلی وعده های دکتر روحانی به مردم بود، تصریح کرد: این سه محور همچنان اساس کار برنامه های رییس جمهوری است و بدون تردید دکتر روحانی از این وعده ها عدول نخواهد کرد.

ترکان با بیان اینکه نمی شود به صورت ناقص به این محورها پرداخت، افزود: منتقدان باید بپذیرند نمی توان به طور مثال نیمی از رونق اقتصادی، احیای اخلاق و یا تعامل با دنیا را محقق کرد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشوربا یادآوری اینکه مردم بر اساس این وعده ها به دکتر روحانی رای داده اند، افزود: مردم در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، به این سه محور که از سوی دکتر روحانی مطرح شده بود، رای دادند. لذا کسانی که با این محورها مشکل دارند گمان نکنند با داد زدن و یا خدای ناکرده با بی ادبی، می توانند رییس جمهوری را وادار به عقب نشینی از این محورها و وعده ها کنند.بی تردید روحانی از وعده ها و قول هایی که به مردم داده تحت هیچ شرایطی عقب نخواهد نشست.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور به بدهی های دولت قبل در خصوص فروش اوراق مشارکت که بازپرداخت آنها همزمان با آغاز بکار دولت جدید بود، اشاره کرد و افزود: فروش اوراق مشارکت از سوی دولت قبل 100 هزار میلیارد تومان بدهی برای دولت جدید به همراه داشت.

رییس سازمان نظام مهمندسی ساختمان کشور که به منظور شرکت در جلسه هیئت مدیره نظام مهندسی استان به سمنان سفر کرده بود ضمن تقدیر از حمایت‌های معاون عمرانی استانداری سمنان از سازمان نظام مهندسی افزود: این حمایت‌ها در موفقیت نظام مهندس استان سمنان بسیار حائز اهمیت است.

مشاور عالی رییس ‌جمهور همچنین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران از کیفیت طراحی و اجرای ساختمان به عنوان مهمترین مشکل نظام مهندسی کشور یاد کرد و گفت: باید بیشتر به این مهم پرداخته شود.

وی با بیان اینکه سپردن فعالیت‌های ساخت و ساز به مجریان ذی‌صلاح از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: مسئولیت احداث ساختمان باید با کسی باشد که صلاحیت ساخت و ساز را داشته و شغل و حرفه او همین باشد.

منبع: ایسنا