هویت اجساد 20 کانتینر در عربستان هنوز نامعلوم است
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه آمار زائران جان باخته در فاجعه منا 464 نفر هستند، افزود: اجساد موجود در 20 کانتینر نیز در عربستان تخلیه شده است که ما اکنون به دنبال شناسایی زائران کشورمان هستیم که تاکنون کار تشخیص هویت آنها انجام نشده است.

عدم تشخیص هویت اجساد 20 کانتینر از حجاج

 رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه آمار زائران جان باخته در فاجعه منا 464 نفر هستند، افزود: اجساد موجود در 20 کانتینر نیز در عربستان تخلیه شده است که ما اکنون به دنبال شناسایی زائران کشورمان هستیم که تاکنون کار تشخیص هویت آنها انجام نشده است.سعید اوحدی با اعلام این مطلب افزود: مسئولان کشورمان اقدامات لازم را برای انتقال پیکر زائران ایرانی جان باخته در فاجعه منا به کشورمان انجام داده‌اند و اکنون تمام تلاش‌مان این است که در انتقال اجساد جان باختگان این فاجعه بزرگ تسریع شود.

وی تصریح کرد: تمامی تلاش بعثه مقام معظم رهبری این است که حتی یک نفر از این افراد را در عربستان جا نگذاریم و همه پیکرها به کشور ایران بازگردانده شود. اوحدی تاکید کرد: کشور عربستان حق دفن پیکرهای زائران جان باخته ایرانی در این کشور را ندارد، مگر آنکه خانواده‌های جانباختگان رضایت خود را برای خاکسپاری عزیزانشان در مکه مکرمه اعلام کنند.

وی افزود: تاکنون پیکر هشت نفر از این عزیزان در مکه به خاک سپرده شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: تلاش می‌کنیم تمامی جان باختگان این فاجعه به کشور بازگردند تا از نگرانی خانواده‌های این عزیزان کاسته شود و همچنین تلاش خود را برای شناسایی دیگر زائران ایرانی که تاکنون هویت‌شان مشخص نشده است، انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه آمار زائران جان باخته در فاجعه منا 464 نفر هستند، افزود: اجساد موجود در 20 کانتینر نیز در عربستان تخلیه شده است که ما اکنون بدنبال شناسایی زائران کشورمان هستیم که تاکنون کار تشخیص هویت آنها انجام نشده است.

اوحدی با بیان اینکه روند تشریفات اداری برای زائران جان باخته حل شده است، افزود: دسترسی عوامل و تیم‌های تخصصی ما برای شناسایی پیکرهای زائران در حال انجام است.براساس آمار از مجموع 464 زائر ایرانی جان باخته در فاجعه منا تاکنون پیکر 218 زائر در هفته جاری به کشور ایران انتقال داده شده است.

منبع: آنا