توضیح اژه‌ای درباره پرونده های جنجالی، از احمدی نژاد تا بابک زنجانی...
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی پیرامون پرونده «محمود احمدی‌نژاد» گفت: پرونده مورد اشاره بسته نشده و همچنان در حال رسیدگی است.

توضیح اژه‌ای درباره پرونده محمود احمدی‌ نژاد

حجت الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا ادامه رسیدگی به پرونده بابک زنجانی علنی خواهد بود و اینکه آیا در این خصوص تصمیمی گرفته شده است؟ اظهار کرد: این موضوع به تشخیص دادگاه است. قانون تعیین کرده که چه مواردی باید علنی یا غیرعلنی باشد.وی با اشاره به قانونی که می‌گوید دادگاه‌ باید علنی باشد مگر مواردی که در قانون به آن اشاره شده و رئیس دادگاه نیز نظر بر غیرعلنی بودن دادگاه داشته باشد افزود: ممکن است در برخی از پرونده ها تمام جلسات دادگاه به صورت علنی برگزار شود، برخی تمام جلسات دادگاه غیرعلنی باشد و در مورد برخی از پرونده‌ها این تصمیم‌گیری وجود داشته باشد که برخی از جلسات دادگاه علنی و برخی دیگر غیرعلنی باشد.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: در مورد پرونده‌ای که اشاره شد تاکنون چیزی مبنی بر غیرعلنی بودن ادامه رسیدگی از ناحیه دادگاه اعلام نشده است.
محسنی‌اژه ای در پاسخ به سئوالی در مورد پرونده برادران روزچنگ و اینکه گفته شده عوامل دولت قبل در آن مشارکت داشته‌اند و آیا این عوامل تحت بازجویی قرار گرفته‌اند؟ گفت: رسیدگی به این پرونده در دادگاه جریان دارد. روز چهارشنبه هفته جاری جلسه این دادگاه برگزار خواهد شد که قطعا در این روز بررسی پرونده تمام نمی شود و جلسات آن ادامه خواهد داشت.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: همانطور که قبلا نیز مطرح کردم در هر پرونده‌ای هر کسی که در مظان اتهام باشد و دلایل و مستندات بر اساس قانون متوجه او باشد به عنوان متهم یا مطلع از او تحقیق می‌شود و در این پرونده بر اساس همان روند قبلی عمل خواهد شد و ما در این چارچوب حریم خاصی را برای کسی قائل نیستیم.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه دو سال از احضار احمدی نژاد به دادگاه می‌گذرد و او در دادگاه حاضر نشد و از دیگر سو احمدی نژاد از جهانگیری به عنوان شاکی شکایت کردند، بررسی پرونده قبلی آقای احمدی نژاد به کجا رسیده است؟ تصریح کرد: پرونده مورد اشاره بسته نشده و همچنان در حال رسیدگی است.

منبع: ایسنا