واکنش اوباما و روحانی درباره گروگانگیری وحشیانه داعش در پاریس
باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در پی حملات شامگاه جمعه پاریس در سخنانی کوتاه اعلام کرد که دولتش تمام تلاش خود را برای پیگرد تروریست های مسئول در این حوادث به کار می گیرد.

واکنش اوباما به حملات تروریستی پاریس

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در پی حملات شامگاه جمعه پاریس در سخنانی کوتاه اعلام کرد که دولتش تمام تلاش خود را برای پیگرد تروریست های مسئول در این حوادث به کار می گیرد.اوباما گفت: تمام تلاش خود را برای همکاری با فرانسه به منظور پیگرد تروریست ها مبذول خواهیم کرد. رییس جمهور آمریکا افزود: با رییس جمهور فرانسه تماس نگرفتم زیرا می دانم شدیدا مشغول رسیدگی به حوادث پاریس است.وی افزود: مردم فرانسه بدانند که در کنار آنها ایستاده ایم و از آنها حمایت خواهیم کرد.

ایران حملات مرگبار پاریس را محکوم کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حملات تروریستی خونین جمعه شب در پاریس پایتخت فرانسه را محکوم کرد.

حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام محکومیت شدید سلسله عملیات‌های تروریستی پاریس که به کشته شدن ده‌ها انسان بی گناه منجر شد با ملت و دولت فرانسه ابراز همدردی کرد و افزود: در این ساعات سخت ایران خود را در کنار خانواده‌های قربانیان این حوادث کور تروریستی می‌داند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر بیگانه بودن عاملان این جنایات از روح اسلام و تمامی ادیان آسمانی و اصول اخلاقی و انسانی، یک بار دیگر بر ضرورت شکل گیری عزم و اراده واحد بین المللی برای مبارزه ریشه‌ای با تروریسم تاکید و اعلام می‌کند ایران به سیاست ثابت و روشن خود در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی ادامه خواهد داد و در این چارچوب آماده همکاری با دیگر کشورهای جهان است.

پیام تسلیت روحانی به رئیس‌ جمهور فرانسه
 رئیس‌جمهور در پیامی به فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه حوادث تروریستی و کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از مردم بیگناه در پاریس را تسلیت گفت و بر ضرورت تلاش همگانی برای مبارزه با تروریزم تاکید کرد.

متن پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای فرانسوا اولاند

رییس‌جمهور محترم فرانسه

حوادث تروریستی و کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از مردم بیگناه در پاریس موجب تاثر و اندوه فراوان گردید.

اینجانب به نام ملت بزرگ ایران که خود یکی از قربانیان پدیده شوم تروریسم بوده است؛ این جنایات ضد بشری را شدیدا محکوم و به ملت سوگوار و دولت فرانسه تسلیت می‌گویم.

بی تردید مهمترین پیام جهان در چنین حوادثی، عزم و اراده جدی‌تر برای مبارزه همه جانبه علیه گروه‌های تروریستی است.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران»

 

منبع: ایسنا