ضیافت شام مقامات ارشد ایران و ایتالیا
آخرین گزارش‌های رئیس اتاق ایران از حضور مقامات ایرانی در ایتالیا/قرارداد 3 میلیارد یورویی بخش خصوصی با ایتالیایی‌ها

قرارداد 3 میلیارد یورویی بخش خصوصی با ایتالیایی‌ها

طبق اعلام رئیس اتاق بازرگانی ایران، در حضور رئیس جمهور ایران و نخست وزیر ایتالیا، سه قرارداد بخش خصوصی در زمینه‌های زیربنایی و فولاد و كشتی‌سازی به ارزش حدود سه میلیارد یورو امضا شده است. در حالی که طبق اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، ایران و ایتالیا دوشنبه شب به وقت رم 14 سند همکاری در حوزه‌های حمل‌ونقل، راه آهن و ریل، همکاری‌های آموزشی و پزشکی، بازرگانی، ایمنی، همکاری‌های بندری، کشاورزی، قرنطینه و حفظ نباتات، پزشکی و دارویی امضا کرده‌اند، محسن جلالپور، رئیس اتاق بازرگانی ایران در کانال تلگرام خود از جزئیات و رقم قراردادهای بخش خصوصی خبر داده است.

جلالپور صبح روز سه شنبه، ششم بهمن ماه، در یادداشتی با عنوان «چقدر خوبیم ما» در کانال تلگرام خود نوشته است: «مجموعه اتفاقاتی که در سفر رئیس جمهور روحانی به رم رخ داده، مو به تن آدم سیخ می کند. مثل آدمی هستم که از بطن یک حادثه دارم برای شما گزارش می نویسم. یک حادثه بزرگ که قطعا نفع آن برای کشور خواهد بود. 

خبر دیدارها را دارید و من هم تکرار نمی کنم اما آن چه برای من اهمیت دارد، اعتباری است که رئیس جمهور روحانی به بخش خصوصی ایران می‌دهد.آنها که در دیدارها حضور دارند به خوبی متوجه می‌شوند که دکتر روحانی چقدر برای بخش خصوصی اعتبار ایجاد می‌کند.این اعتبار غیرقابل وصف است.

آقای روحانی که خود کلیددار دولت تدبیر و امید است در دیدار متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا کلید روابط را به بخش خصوصی سپرد و گفت: بخش خصوصی دو کشور ایران و ایتالیا کلید گشایش فصل نوین همکاری‌های اقتصادی تهران - رم را در دست دارند و ایران برای گسترش تعاملات بین‌المللی خود از بخش خصوصی ایتالیا برای حضور در اقتصاد پرظرفیت خود دعوت می کند.

همچنین برای نخستین بار در حضور رئیس جمهور ایران و نخست وزیر ایتالیا سه قرارداد بخش خصوصی در زمینه های زیربنایی و فولاد و كشتی‌سازی به ارزش حدود سه میلیارد یورو امضا شد. در ضیافت شام نیز نمایندگان بخش خصوصی هم چون وزرا و مقامات ارشد دولتی حضور داشتند.

یاد جمله معروف همشهری خوبم عادل فردوسی پور می افتم: چقدر خوبیم ما»

رئیس اتاق بازرگانی ایران همچنین شامگاه دوشنبه، پنجم بهمن ماه، در یادداشت تلگرامی دیگرش  با عنوان «ملاقات با رئیس اتاق ایتالیا و حضور دكتر نهاوندیان» نکاتی را درباره ملاقات خود با همتای ایتالیایی‌اش بیان کرده است:

«ملاقاتی كه به پیشنهاد دكتر نهاوندیان در هتل محل اقامت رئیس جمهور روحانیی برگزار شد،ملاقاتی عالی و با نتیجه بود.

دراین نشست، دكتر نهاوندیان، من و همتای ایتالیایی ام و رئیس اتاق مشترك ایتالیا و ایران حضورداشتیم. دكتر نهاوندیان وضعیت جدید اقتصاد ایران را تشریح كرد و ما هم نكاتی درباره نحوه همكاری بخش خصوصی دو كشور مطرح كردیم. نشست حدود یك ساعت طول كشید و مطالب بسیار مهمی مطرح شد كه گزارش آن در سایت اتاق ایران منعكس خواهد شد.

مهم ترین نكته این نشست، بخشی از صحبت های دكتر نهاوندیان بود كه به رئیس اتاق ایتالیا گفت: مهم ترین دلیل تشكیل این نشست می تواند این باشد كه بخش خصوصی ایتالیا، پیام دولت ایران مبنی بر واگذاری امور به بخش خصوصی را دریافت كند.دكتر نهاوندیان گفت: در حال حاضر ما معتقدیم وظیفه اصلی دولت ایجاد راه مناسب است كه بخش خصوصی در آن رانندگی كند.»

reesize-610x.jpg

جلالپور: ما در سفر رئیس جمهور روحانی به رم، مهمان ناخوانده نبودیم. روحانی کلید ارتباطات را به بخش خصوصی سپرد.

1_freesize-610x.jpg

جلالپور: ما در سفر رئیس جمهور روحانی به رم، مهمان ناخوانده نبودیم. روحانی کلید ارتباطات را به بخش خصوصی سپرد.

4_freesize-610x.jpg

 

جلالپور: همراه با رئیس دفتر رئیس جمهور با رئیس اتاق ایتالیا ملاقات کردیم.

 

منبع: اقتصاد نیوز