چرا سفر روحانی به اروپا اینقدر جنجالی شد
اسحاق جهانگیری به سخنان سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین واکنش نشان داد و گفت: « اینکه بگویند سفر به فرانسه و ایتالیا خنجر از پشت به اقتصاد مقاومتی بود،‌ ظلم به اقتصاد مقاومتی و رهبری است.»

عده‌ای مسئولیت‌شان نق زدن و چوب لای چرخ گذاشتن است

سردار نقدی چند روز پیش در سخنان اظهار کرده بود: «رخدادهای سفر رم و فرانسه خنجری بر پیکر اقتصاد مقاومتی بود، زیرا این اقدامات بر ضد اقتصاد مقاومتی است و در صورت استمرار آنها باید دانشگاه‌های فنی کشور را تعطیل کنیم.»نقدی همچنین گفته بود: «رئیس جمهور در کشور فرانسه حضور یافت اما وزیر خارجه این کشور از او استقبال رسمی کرد و مصاحبه مطبوعاتی این مقام مسئول نظام اسلامی در ایتالیا زیر چکمه مجسمه سردار متجاوز به ایران انجام شد که این موارد از نتایج نفوذ است.»

که این سخن او با واکنش محمد جواد ظریف وزیر خارجه رو به رو شد. ظریف اظهار کرده بود: «برای سفر رییس‌جمهور ما به فرانسه دولت فرانسه بالاترین تشریفات را انجام داد و من واقعا خجالت می‌کشم که برخی برای تخطئه می‌گویند که رییس جمهور ما را وزیر امور خارجه فرانسه در یک حرکت غیرعادی تحویل گرفت. شما ببینید نخست وزیر هند و حتی آقای پوتین را در فرانسه چه کسی تحویل گرفت. مگر ما خودمان قبل از استقبال رسمی رییس جمهور را برای استقبال می‌فرستیم؟»

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور امروز در جلسه شورای مدیران ارشد بانک مرکزی با بیان اینکه عده‌ای در کشور مشغول چوب لای چرخ گذاشتن هستند، اظهار کرد: در کشور دو دسته از مسئولین حضور دارند. عده‌ای مسئولیت‌شان حل و فصل امور مردم است و عده‌ای دیگر مسئولیت‌شان نق زدن و چوب لای چرخ گذاشتن امور است. دسته دوم همواره از خوشحالی مردم ناراحت می‌شوند.

وی ادامه داد: این افراد زمان مذاکرات می‌گفتند مگر می‌شود که مذاکرات را به نتیجه رساند و آمریکا تحریم‌ها را بردارد؟ پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات و هنگامی که تحریم‌ها در روز اجرای برجام لغو شد این افراد بار دیگر مدعی می‌شدند که طرف مقابل هیچ‌گاه حاضر نمی‌شود امتیازاتی به ایران بدهد.

جهانگیری با اشاره به انعقاد قرارداد خرید هواپیما با فرانسه، خاطرنشان کرد: طی 37 سال اخیر زمانی که ما هواپیماهای دست دوم را از یک کشور دست چندم می‌گرفتیم و از آن در ناوگان هوایی کشور استفاده می‌کردیم بسیاری خوشحال می‌شدند که بالأخره کشور مالک تعدادی هواپیمای دست دو است اما در سفر اخیر رئیس جمهور دیدیم که مهمترین شرکت خارجی که حتی پیش از اعمال تحریم‌های هسته‌ای نیز فروش هواپیما به کشورمان را تحریم کرده بود 118 هواپیما آن هم با تسهیلاتی ویژه به ما داده.

معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: حالا که این توافقات انجام شده در این شرایط آن برخی می‌گویند که آیا اولویت اول کشور هواپیما بوده است؟ 

 

منبع: ایسنا