مراسم هفتم آيت‌الله هاشم
با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در حرم مطهر امام(ره) آغاز شد. در مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله هاشمی اقشار مختلف مردم،خانواده ایشان،مسئولین و شخصیت های سیاسی در حرم مطهر امام خمینی(ره) حضور دارند.

مراسم هفتم آيت‌الله هاشمی آغاز شد

مراسم شب هفتم رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در مرقد مطهر امام خمینی(ره) آغاز شد.  حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری، اعضای بیت امام خمینی(ره) از جمله حجج اسلام سیدحسن، سیدعلی و سیدیاسر خمینی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، محمدجواد ظریف وزیر خارجه، دکتر حمید میرزاده و دکتر طه هاشمی رئیس و معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالله نوری، اعضای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، نمایندگان ادوار مجلس، سیدحسین هاشمی استاندار تهران، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه، حسن قشقاوی معاون کنسول و امور ایرانیان وزارت خارجه، حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلیس، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه، مرتضی بانک، محمد دادکان معاون ورزش دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر شخصیت‌های سیاسی و مسئولان در این مراسم حضور دارند.

از یک ساعت پیش از شروع مراسم، حرم مطهر امام خمینی(ره) مملو از جمعیت دوستداران آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود. انبوه جمعیت به‌حدی است که ناطق نوری به زحمت توانست خود را از میان جمعیت به داخل حرم برساند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری قرار است در این مراسم سخنرانی کند.

روحانیون سایر ادیان و مذاهب از جمله روحانیون زرتشتی و کلیمی در این مراسم حضور دارند.

براساس گزارش آنا، دقایقی پیش محسن طاهری از مداحان اهل بیت به ذکر مصیبت در حرم امام خمینی(ره) پرداخته بود و پس از وی نیز علی انسانی از دیگر مداحان، از مصائب اهل بیت علیهم‌السلام گفت.

 

ناطق‌نوری: آیت‌الله هاشمی نزد مردم عزیز است

سخنران مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی با استناد به حضور باشکوه مردم در مراسم‌هایی که در گرامیداشت رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد ، آن را نشانگر عزیز بودن آن مرحوم در نزد مردم دانست .

براساس گزارش خبرگزاری ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری که در حرم امام خمینی (ره) به مناسبت هفتمین روز درگشت آیت الله هاشمی رفسنجانی سخن می‌گفت، با تسلیت به عفت مرعشی (همسر آیت الله هاشمی )اظهارکرد: به شما ملت وفادار هوشیار و بیدار ایران نیز تسلیت عرض می‌کنم از خداوند بزرگ برای آن شخصیت کم نظیر اگر نگویم بی نظیر علو درجات را خواستارم، وقتی قرار شد در این مجلس با شکوه سخنران باشم فکر می کردم چه آیه ای از آیات قران را که مناسب این مجلس و این شخصیت است را انتخاب کنم . به قرآن مراجعه کردم. دیدم چندین آیه آمد که اگر انسان کمترین دقت را داشته باشد می تواند بگوید مرحوم هاشمی مصداق این آیات است.

وی ادامه داد: همه آن ها را نمی شود گفت یکی از آن ها سوره ی مریم آیه ی ٩٦ است.کسانی که به عمل صالح ایمان دارند نزد مردم عزیز هستند، این اجتماع امروز،ختمی که توسط مقام معظم رهبری گرفته شد ،اجتماع قم و اجتماعات شهرهای دیگر این موضوع را نشان نمی دهد؟

ناطق نوری با طرح این سوال که  آیا آیت الله هاشمی رفسنجانی  با تاریخ درخشان زندگی اش مصداق السابقون و انصار نیست؟ ،گفت: هاشمی زنده است همانطور که امام فرمود هاشمی زنده است تا نهضت زنده است. ایشان با زندگی،  روش رفتار ،منش حتی با فوتش آموزه هایی برای ما گذاشت .

رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری ادامه داد: من از سال 42 تا کنون که 53 سال می شود با آیت الله هاشمی بودم و در طول دوران مبارزه در قم، زندان و پیروزی انقلاب هم با ایشان بودم، پس آن صفاتی که درباره ایشان می گویم، مشاهدات یقینی من است.

وی تاکید کرد:آیت الله هاشمی از ریا، دوچهره و چند چهره بودن و دوگانه سخن گفتن تنفر داشت، اما در جامعه الان ما هزار چهره هم وجود دارد هر طرف باد بیاد می چرخند و اینها بد آدمهایی هستند.

113764_967.jpg
مراسم هفتم آيت‌الله هاشمی

113765_477.jpg

مراسم هفتم آيت‌الله هاشمی
113795_576.jpg

مراسم هفتم آيت‌الله هاشمی

 

منبع: آفتاب‌‌نیوز