یارانه ندهید ، رفاه را ایجاد کنید!
قائم مقام وزیرکار با بیان اینکه با تخصیص یارانه جهت کمک به مردم مخالفتی ندارم، اما سیاست های رفاهی و توسعه ای باید با هم باشد گفت: برای اشتغال فراگیر باید اجماع صورت گیرد. نباید با تزریق پول سیاست های رفاهی را پیگیری کنیم.

 رفاه با تزریق پول ایجاد نمی‌شود

 ابوالحسن فیروز آبادی،قائم مقام وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در همایش رشد فراگیر و تأویلی از اقتصاد مقاومتی ( رشد اشتغالزا، چالش ها و راهکارها) با اشاره به اینکه تغییرات جمعیتی و گذر از اقتصاد کشاورزی به صنعتی در ایران طی 50 سال و در غرب در مدت سه قرن رخ داد گفت: این فشردگی تغییرات طی مدت کوتاه در ایران مشکلات خود را داشت؛ توسعه باید فراگیر باشد و ابعاد اقتصادی و انسانی را در بر بگیرد.

فیروزآبادی با بیان اینکه برای اشتغال فراگیر باید اجماع انجام شود و نباید با تزریق پول سیاستهای رفاهی را پیگیری کنیم، گفت: هر چند به تخصیص یارانه به جهت کمک به مردم مخالفتی ندارم؛ سیاستهای رفاهی و توسعه ای با هم مرتبط هستند و باید بر سیاست های تک عاملی پرهیز کنیم.

وی ادامه داد: رشد کلاسیک افق کوتاه مدت است اما رشد فراگیر، افق بلند مدت را مورد توجه قرار می دهد؛ در رشد کلاسیک نقش حداقلی دولت مطرح می شود متاسفانه در ایران رهاسازی رخ می دهد که این مطلوب نخواهد بود.

فیروزآبادی با بیان این که توسعه باید فراگیر باشد و ابعاد اقتصادی و انسانی را در برگیرد، افزود: برای اشتغال فراگیر باید اجماع صورت گیرد. نباید با تزریق پول سیاست های رفاهی را پیگیری کنیم.

 

منبع: دانشجو