خیانت روس ها، عامل شهادت محسن حججی
روزنامه قانون به بهانه تكریم شهید محسن حججی، به انتقاد از سیاست‌های ایران در سوریه پرداخته و به طور تلویحی اشتباهات سیاستمداران ایران و بعد خیانت روس‌ها را عامل شهادت محسن حججی می‌داند!

انتقاد از سیاست‌های ایران در سوریه

روزنامه جوان در انتقاد از روزنامه قانون نوشت: این روزنامه به بهانه تكریم شهید محسن حججی، به انتقاد از سیاست‌های ایران در سوریه پرداخته و به طور تلویحی اشتباهات سیاستمداران ایران و بعد خیانت روس‌ها را عامل شهادت محسن حججی می‌داند! این روزنامه همچنین شلیك موشك‌های ایران به سمت دیرالزور را در كنار تحركات امریكا و نیروهای سوری تحت حمایت آن به عنوان عوامل تنش‌زای آن منطقه نام می‌برد.‌ ظاهراً از نگاه آن ها سوریه، منطقه آرامی بوده که با شلیک موشک‌های ایران دچار تنش شده است!
 
‌ به همین هم اكتفا نمی‌كند و برخی مخالفان داخلی خود را هم جزو دلایل شهادت حججی می‌شمارد تا نشان دهد همه كسانی را كه خود با آنها مشكل دارد، لیست كرده و جزو مقصران شهادت محسن حججی حساب كرده است؛ این منطق شل و آبکی است.
 
روشن است كه موشك‌های ایران تنش‌زا نبودند، بلكه شلیك شدند تا عوامل تنش‌های پیش آمده علیه امنیت ملی كشور را سر جای خود بنشانند. اگر ایران به داعش حمله نمی‌كرد، سطح سرخوردگی و خدشه‌دار شدن غرور و عزت ملی مردم ایران را پس از حمله عوامل داعش در تهران، با هیچ چیز دیگر نمی‌شد جبران كرد. سال‌ها پیش از این، اكبر گنجی، روزنامه‌نگار اصلاح­طلب كه بعدها به خارج رفت، خیلی مبسوط در روزنامه صبح امروز (به مدیرمسئولی سعید حجاریان) با تیتر «خون به خون شستن محال آمد محال» مقالاتی نوشت كه در آنها نتیجه گرفته بود اگر غزوات پیامبر نبود، بنی امیه هم خون امام حسین علیه السلام را نمی‌ریخت!
 
حالا این ها در سطحی نازل‌­تر و كم مایه­‌تر كلی گزاره ردیف كرده كه بگوید سپاه و سیاستمداران ایران مسئول خون شهید هستند و او را به كشتن داده‌­اند! در اوج وحدت مردم ایران در گرامیداشت خون ریخته‌ محسن حججی این فقط عوامل این روزنامه بودند كه می‌توانستند، جرقه تفرقه بزنند و برای توحش تكفیری‌ها علیه یكی از پاسداران انقلاب اسلامی دنبال مقصر داخلی بگردند و پای غواص‌های شهید كربلای 4 را وسط بكشند!

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir