توضیح نجفی درباره خبر تغییر چهار نفر از معاونان شهرداری تهران
شهردار تهران در مورد شایعه تغییر چهار نفر از معاونان شهرداری تهران گفت: این مسئله امروز ظهر مشخص می‌شود.

نجفی:از دیروز به هیات دولت دعوت شده‌ام/اعلام نتیجه تغییر چهار معاون شهردار امروز ظهر

محمدعلی نجفی در حاشیه افتتاح موزه استاد علی اکبر صنعتی در مورد تغییرات شهرداری و وضعیتی که یکی از خبرنگاران از آن به عنوان وضعیت برزخی در شهرداری تهران نام برد اظهار کرد: ان شاءالله تمام مدیران و کارکنان شهرداری بهشتی هستند و کسی برزخی نیست. مسئله جابجایی مدیران امری طبیعی است و به خصوص زمانی که مدیری تغییر می‌کند این شرایط به وجود می‌آید که برای پیشبرد برنامه‌های خودش افرادی را جابه‌جا کند.

وی اضافه کرد: من چندین جلسه با مدیران شهرداری برگزار کردم و گفتم که با قدرت کارشان را ادامه بدهند و هر زمان که نیاز به ایجاد تغییرات ضروری بود، قطعا به مدیران اطلاع رسانی می‌شود. فکر نمی‌کنم مشکلی پیش بیاید و تمام مجموعه شهرداری با قدرت کار خود را دنبال خواهند کرد.

شهردار تهران در مورد قسم خوردنش به عنوان شهردار عنوان کرد این مسئله برای اعضای شورای شهر در قانون پیش بینی شده است؛ اما در مورد شهردار چیزی عنوان نشده است. کاری که شورای شهر انجام داد به نظر من ابتکار خوبی بود زیرا وقتی یک نفر به قرآن قسم یاد می‌کند در طول دوران خدمت این مسئله دائما ذهن او را فرا می‌گیرد.

وی در مورد دعوت شدنش به جلسات هیات دولت، گفـت: از دیروز به هیات دولت دعوت شدم و از حسن نظر رئیس جمهور تشکر می‌کنم. با توجه به اینکه از قبل برای روز گذشته برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته بود موفق به حضور در جلسه هیات دولت نشدم اما قطعا از جلسه آینده در هیات دولت حضور خواهم داشت.

شهردار تهران در مورد اینکه چه مطالبه‌ای از هیات دولت دارد گفت: ما مطالبه خاصی نداریم و برای هماهنگی‌های بیشتر در خدمت دولت خواهیم بود. این حضور در جلسات هیات دولت باعث تسری کارهای شهرداری تهران و هماهنگی با دستگاه‌ها می‌شود و نتیجه آن برای شهرداری و مردم مناسب است.

شهردار تهران اضافه کرد: وقتی شهردار تهران در جریان سیاست‌ها و آخرین تصمیمات دولت باشد این موضوع می‌تواند به کارهای شهرداری کمک مناسبی بدهد.

نجفی در مورد تغییر احتمالی چهار نفر از معاونانش گفت: نتیجه این موضوع امروز ظهر مشخص می‌شود.

 

خبر تکمیلی

نجفی:سال 96سال سخت مالی برای شهرداری

فردا جلسه اتخاذ تصمیمات سال تحصیلی جدید با بطحائی

محمدعلی نجفی در پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش پیش از ادای سوگند خود گفت: در نخستین روز شهریورماه که اعضای شورای شهر رأی خود را برای مسئولیت شهرداری تهران به بنده دادند، در درگاه خداوند سوگند یاد کردم و در برابر وجدان خود متعهد شدم تا در طول مسئولیتم در شهرداری تهران تمام وقت و توانایی خود را وقف منافع نظام جمهوری اسلامی ایران، شهر تهران و شهروندان تهرانی قرار دهم.

وی افزود: این تعهد وجدانی و سوگندی که در پیشگاه خداوند خورده‌ام امید وارم تا انتها پایبند آن باشم لذا امروز دومین بار است که سوگند می‌خورم.

نجفی ادامه داد: در طول 8 روز گذشته از مسئولیتم که از روز دوشنبه هفته گذشته آغاز شده تلاش کردم با برنامه‌های قبلی و جدید شهرداری تهران آشنایی پیدا کنم. با مدیران و کارشناسان شهرداری در حدی که میسر بود جلساتی داشتم. همچنین چندین جلسه با شهرداران مناطق ، معاونین و مدیران شهرداری تهران برگزار کردم.

وی با اشاره به نزدیکی آغاز سال تحصیلی جدید گفت: در آستانه مهر باید به استقبال مهرماه برویم لذا از جهت فضای عمومی و تبلیغاتی و مسائل مرتبط با حمل و نقل وترافیک که از ابتدای مهرماه حجم ترافیک سنگین می‌شود باید تصمیمات مناسب اتخاذ شود. در همین راستا فردا برای جمع بندی با وزیر آموزش و پرورش جلسه‌ای خواهیم داشت.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود به شرایط سخت مالی در بودجه سال جاری شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: بخشی از برنامه‌هایی که در بودجه امسال پیش بینی شده است محقق نخواهد شد لذا باید تلاش کنیم با مشکل مواجه نشویم. اما به هر ترتیب از نظر مالی امسال سال سختی برای شهرداری تهران است.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع انتخاب مدیران شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: جلسات زیادی برای انتخاب همکاران جدید که کار سختی هم هست برگزار کردم تا از میان صدها رزومه بتوانم افراد شایسته را انتخاب کنم و امروز ظهر چهار نفر از معاونین انتخابی معرفی خواهند شد.

وی تاکید کرد در انتخاب‌ها جز شایستگی و منافع شهر و شهروندان تهران به چیز دیگری پایبند نخواهم بود. این شیوه باعث می‌شود که بسیاری از دوستان من گله مند شوند در چند روز گذشته نیز این گله‌مندی‌ها به گوش من رسیده است اما بی تردید هیچ کسی از جانب من هیچ اجازه‌ای ندارد تا در مورد انتخاب مدیران تصمیمی بگیرد. شب گذشته متوجه شدم که یکی از دوستان من در مورد یکی از مدیریت‌ها با سه نفر صحبت کرده است و یا در مورد فرد دیگری که جزء انتخاب‌های من بود متوجه شدم به لابی‌های غیر متعارف دست زده که به این ترتیب از لیست انتخاب‌های من حذف شد. نجفی ادامه داد: بی تردید برای انتخاب‌ها به مشورت‌ها گوش خواهم داد و گوش و دل من پذیرای مشورت‌ها خواهد بود.

نجفی با تاکید بر اینکه به چهارضلعی نهادهای نظام، شهروندان، اعضای شورا و کارکنان شهرداری تهران معتقد است افزود: در این چهارضلعی در ضلع اول نهادهای نظام وجود دارند که باید تعامل و همکاری با آنها بیش از پیش تقویت شود. در ضلع دوم شهروندان قرار دارند که مشارکت و پشتیبانی آنها موجب پیشبرد برنامه‌ها خواهد بود و در ضلع سوم اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش هستند که با مشورت، مشارکت، راهنمایی و هدایت آنها تلاش خواهم کرد که برنامه‌های پیش بینی شده محقق شود. در ضلع چهارم نیز مجموعه بزرگ کارکنان شهرداری تهران قرار گرفته‌اند.

 

خبرتکمیلی

چهار معاون شهرداری تهران منصوب شدند

طی احکام جداگانه ای از سوی شهردار پایتخت، چهار معاون شهرداری تهران منصوب شدند.

به گزارش ایسنا، نجفی به ترتیب محمد مهدی حجت را به عنوان معاون شهرسازی و معماری، سمیع الله حسینی مکارم را به عنوان معاون مالی و اقتصاد شهری، حجت الله میرزایی را به عنوان معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا و محسن پورسیدآقایی را به عنوان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران منصوب کرد.


محمدمهدی حجت دارای مدرک فوق لیسانس معماری دانشگاه تهران و دکتری حفاظت از بناهای تاریخی از دانشگاه یورک انگلستان است.
او که از بنیان‌گذاران سازمان میراث فرهنگی ایران به شمار می‌رود در سابقه کاری‌اش  جانشینی وزیر فرهنگ در شورای عالی معماری و شهرسازی، ریاست سازمان میراث فرهنگی، قائم مقامی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،  جانشینی وزیر در سازمان ملی حفاظت آثار باستانی ایران، عضو شورای مشورتی کمیته ملی یونسکو به چشم می‌خورد.

سمیع اله حسینی مکارم، دارای سابقه تحصیل در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری در حوزه اقتصاد نظری و اقتصاد برنامه‌ریزی است.
او پیش از این معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود و معاونت سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران  و مدیر کلی بودجه و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش را در کارنامه خود دارد.

حجت الله میرزایی، دارای سابقه تحصیل در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری در حوزه اقتصاد نظری، توسعه و برنامه ریزی و اقتصاد است.
او علاوه بر عضویت هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، پیش از این معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل موسسه سیاست پژوهی صبا وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری بوده است.
در کارنامه اجرایی و پژوهشی میرزایی مشاوره، برنامه‌ریزی و اجرای ده‌ها پروژه در مناطق مختلف کشور با اهداف توسعه روستایی، شهری، صنعتی و سرمایه‌گذاری به چشم می‌خورد.

بر اساس گزارش شهرنوشت، دکتر محسن پورسیدآقایی دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندس صنایع از دانشگاه شریف و دکترای مهندسی صنایع از دانشگاه تربیت مدرس است.او که در روزهای نخست پس از انقلاب در جهاد سازندگی و نهضت سوادآموزی و امور تربیتی در مدارس جنوب تهران فعال بود و سابقه همکاری با جهاد دانشگاهی و دانشگاه صنعتی شریف را داشت ، در سال ۱۳۶۸ وارد راه‌آهن شد و از آن زمان مدارج اداری از کارشناسی مرکز تحقیقات راه آهن تا مدیریت عامل راه آهن و معاونت وزارت راه و شهرسازی در دولت تدبیر و امید را پیمود.


پورسیدآقایی در سال 1383 از رئیس دولت اصلاحات نشان لیاقت و مدیریت دریافت کرد و در بازه زمانی ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲مدیرعامل بخش حمل و نقل ریلی شرکت مپنا بود.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir