نظر وزیر احمدی‌ نژاد در مورد رئیس دولت اصلاحات
عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: رئیس جمهور دوره اصلاحات سخنرانی در آمریکا داشت و از سوی آمریکایی‌ها مورد تعریف و تمجید قرار گرفت ولی یکی دو سال بعد مورد تمسخر آنان قرار گرفت و در زمان هم او ایران را به عنوان قطب شرارت معرفی کردند.

نظر صفارهرندی در مورد رئیس دولت اصلاحات

محمدحسین صفارهرندی در جمع پاسداران و پایوران سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به شبهاتی که سال‌هاست از سوی بدخواهان نظام مطرح می‌شود، اظهار کرد: شبهه‌ای که از اواخر دوران جنگ تحمیلی و اوایل دهه 70 مطرح شده این است که در تزاحم نظام و حکومت کدام را باید فدا کرد.وی با تاکید بر اینکه نباید کسی ایستادگی در برابر باطل را زیرسوال ببرد و با ترفند و پیچش‌های رندانه صورت توجیه به آن ببخشد، تصریح کرد: کسانی هستند که آرمان‌خواهی برای آنان اصالت دارد ولی توجه ندارند که این آرمان‌خواهی در کنار یک سری واقعیت‌ها باید مطرح شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: درخصوص عاشورا و نهضت امام حسین(ع) فراوان شنیده‌ایم و توصیف مشترک همه ما از حماسه عاشورا چیزی به غیر از مصاف جبهه حق علیه باطل و نقطه سازش‌ناپذیری حق در برابر باطل نخواهد بود.

صفارهرندی با اشاره به شهادت امام حسین(ع) گفت: سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) برای آرمان بزرگ قربانی می‌شود و همه عزیزان خود را در این راه تقدیم می‌کند؛ جریانی که در روز عاشورا در مقابل حضرت قرار گرفتند در همه ادیان منفور است و کسی حاضر به دفاع از این جریان منفور و ظالم نیست.

وی با اشاره به شبهاتی که در سال‌های اخیر از سوی برخی مسئولان مطرح شده است، گفت: آنچه که برخی مطرح می‌کنند این است که چرا عاشورا را تنها تقابل دو جبهه حق و باطل بیان می‌کنید؟ این افراد عاشورا محل مذاکره می‌دانند!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه این بیان جسورانه قصد دارد با یک آرمان بزرگ در مقام نظر دربیافتد، تصریح کرد: اینکه بخواهند فلسفه قیام را به بازی بگیرند و مطرح کنند که قیام امام حسین(ع) برای سازش بوده است، بزرگ‌ترین خیانت است؛ نباید اجازه داد که فلسفه قیام اولیاء خدا در برابر جریان کفر و شرک و نفاق را اینگونه به بازی تحریف بگیرند، قیام آرمان است که نباید اجازه داد مخدوش شود.

صفارهرندی ادامه داد: این افراد که در مقام نظر، این آرمان‌ها را به بازی می‌گیرند بزرگترین خیانت را می‌کنند چراکه جابه جا کردن نقاط ارزشی همه چیز را متزلزل می‌سازد،در حقیقت این افراد چون خود عُرضه ندارند که در مقابل جبهه باطل بایستند ارزش‌ها را جا به جا می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت با اشاره به اینکه عده‌ای تفاسیر اشتباه از سخن حضرت امام راحل در همان زمان داشته و دارند، تصریح کرد: آرمان اعتلای نام مقدس خدا و نام جمهوری اسلامی و نام این انقلاب است و ما دشمن را همیشه دشمن می‌دانیم. آرمان‌گرای واقع بین یعنی کسی که نسبت به آرمان واقف بوده و واقعیت‌ها را هم می‌بیند و متاثر از واقعیت‌ها هرجا لازم بود صلح می‌کند و هرکجا نیاز بود جنگ می‌کند.

صفارهرندی ادامه داد: مشکلی که ما در حال حاضر با یک دسته از افراد داریم این است که وقتی در این جبهه کم آوردند شروع به ایجاد تردید کردند و گفتند در این عالم که همه چیز دعوت به سکولار می‌کند شما حکومت مبتی بر شریعت را دنبال کنید این از همان ابتدا اشتباه بود و از هر کجا جلوی اشتباه را بگیریم منفعت است.

وی افزود: بهانه این افراد این است که چه کسی جواب خون‌های ریخته شده را می‌دهد؟ بهانه حفظ کشور و حفظ نظام است و می‌گویند نظام به این آسانی به دست نیامده که آن را از بین ببریم؟ چون خودش کم آورده است این حرف را می‌زند. اما به این افراد باید گفت که شما آرمان‌ها را در درون خود حفظ کن نه اینکه آن را جا به جا کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت تصریح کرد: اینکه می‌گویند امام حسین(ع) سازش کرد یعنی خیانت؛ حفظ نظام از دید حضرت امام خمینی(ره) اوجب واجبات است و باید در این مسیر حرکت کنیم. چارچوب‌های این نظام الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّکاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنکَرِ ۗ وَلِلَّهِ عاقِبَةُ الأُمورِ است.

صفارهرندی با طرح این سوال که چه زمان انقلاب با نظام درگیر است؟ گفت: درگیری در این بخش وجود ندارد حفظ نظام و انقلاب بر یکدیگر منطبق هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر قرار بود کسانی که تسلیم واقعیات بودند و آرمان‌ها را لگدکوب می‌کردند، راهور تاریخ چند صد ساله ما بعد از کربلا باشند، محبین و شیعیان باید در پستوی خانه‌هایشان ارادت خویش را به اهل بیت(ع) نشان می‌دادند به جای اینکه شاهد پیاده‌روی عظیم اربعین باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت با کنایه به اینکه هستند برخی افرادی که تصور می‌کنند امروزه تبدیل به محور و قطب شده‌اند، گفت: رئیس جمهور دوره اصلاحات سخنرانی در آمریکا داشت و از سوی آمریکایی‌ها مورد تعریف و تمجید قرار گرفت ولی یکی دو سال بعد مورد تمسخر آنان قرار گرفت و در زمان او ایران را به عنوان قطب شرارت معرفی کردند.

صفارهرندی گفت: نور حق‌گرایی در وجود ملت ایران وجود دارد و به رغم اینکه هاله‌ای وجود آنان را می‌پوشاند اما هر زمان که لازم بوده این نور حق گرایی جلوه می‌کند.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir