اژه ای خطاب به احمدی نژاد: برخی زبان‌شان هرز شده!
سخنگوی دستگاه قضا در واکنش به ادعاهای اخیر محمود احمدی‌نژاد علیه قوه قضاییه گفت: گویا این آقا به خلاف‌گویی، دروغگویی و گنده‌گویی عادت کرده است.

واکنش اژه ای به حملات شدید احمدی نژاد علیه قوه قضاییه

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضا در صد و بیست و یکمین نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا

سوال خبرنگار: اخیرا محمود احمدی‌نژاد در سخنان اخیر خود حملات شدیدی را علیه قوه قضاییه ابراز داشته، چرا دادستان با عناوین اتهامی تشویش اذهان و نشر اکاذیب این موضوع را پیگیری نمی‌کند؟

محسنی اژه ای: این سوال مرا یاد حکایتی می‌اندازد. یک زمان یک لاتی از چشم‌ها افتاده بود، روزی برای اینکه بخواهد دوباره خودی نشان بدهد در یکی از میادین داد و فریاد می‌کرد، حکیمی با اطرافیانش از آن میدان عبور می‌کردند، اطرافیان آن حکیم از او خواستند که در این میدان بمانند تا ببینند او چه می‌گوید و حکیم به آنها گفت اگر این کار را انجام دهید خواسته او را اجابت کردید، نباید به او توجه کرد و باید رفت.

گویا برخی افراد زبان‌شان به خلاف و دروغگویی و خلاف واقع گفتن عادت کرده، زبان‌شان هرز شده، برخی گویی خودشان را بالاتر از قانون و هر فرد دیگری می‌دانند. یک خودبینی و یک نخوت دارند که هر چه به زبان‌شان می‌رسد فکر می‌کنند که حق مطلق است.

فرصت نداشتم تمام اینها را ببینم و مطالعه کنم، فقط یک قسمت از این صحبت‌ها که به عنوان مصاحبه انجام شده بود نگاه می‌کردم، این مصاحبه حدودا 40 دقیقه زمان داشت که در این مقدار زمان حقیقتا ده‌ها دروغ، توهین و خلاف واقع وجود داشت، عادت کرده که اینگونه صحبت کند مثلا در قسمتی می‌گوید: "در تمام دنیا دادسرا، زندان و پزشکی قانونی و همچنین سازمان ثبت در دولت است."

آیا تو تحقیق کردی؟
آیا آماری داری؟
خیر، من می‌دانم در برخی از کشورها این حرف درست نیست. بی‌پایه حرف زدن ایشان شهره عام و خاص است. در ادامه صحبتش می‌گوید این موضوع خلاف قانون اساسی است که اینها به قوه قضاییه وصل شده، تو که می‌گویی مدرک تحصیلی راه و ساختما داری، اینها در مجلس وضع شده و شورای نگهبان تایید کرده و قانون شده، چگونه به خودت اجازه می‌دهی بگویی خلاف قانون اساسی است. این یعنی مجلس و شورای نگهبان بیخود کرده است!

در جایی می‌گوید که:" 38 سال است از قوه قضاییه انتقاد نشده و مجری از او سوال می‌کند که آیا انتقاد نشده؟ حتی از سوی مجلس تحقیق و تفحص فرستاده شده و او در پاسخ می‌گوید بله آن موقع بوده. "باید بگویم که از سال 58 و 59 از همان اوایل بعضی‌ها مغرضانه و برخی دلسوزانه قوه قضاییه را نقد می‌کردند و برخی هم فحش می‌دادند.

منافقین چه می‌گفتند؟

خود بنی‌صدر در مقام رییس‌جمهوری چه می‌گفت؟


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:isna.ir