ادعای همسر نازنین زاغری در مورد آزادی زود هنگام وی
ریچارد رادکلیف همسر نازنین زاغری مدعی شده که همسر وی شرایط لازم برای آزادی زود هنگام را دارد

خانم زاغری شرایط لازم برای آزادی زود هنگام را دارد ...

شبکه خبری بی‌بی‌سی گزارش داد: تولیپ صدیق نماینده پارلمان بریتانیا گفته است که پس از صحبت با ریچارد رادکلیف همسر نازنین زاغری، به او گفته شده که خانم زاغری شرایط لازم برای آزادی زود هنگام را دارد.
 
بر اساس این گزارش،‌ حدود دو هفته پیش وزیر خارجه بریتانیا به تهران سفر کرد و طبق اعلام وزارت خارجه انگلیس، یکی از محورهای اصلی گفت‌وگوی این دیپلمات بریتانیایی با مقامات ایرانی، رایزنی در ارتباط با پرونده نازنین زاغری تبعه ایرانی بریتانیایی که دوران محکومیتش را در زندان‌های ایران سپری می‌کند، بوده است.
 
در همان ایام قرار بود که دادگاه خانم زاغری برگزار شود ولی بنا بر ادعای رسانه‌های انگلیسی، دادگاه وی در آن زمان برگزار نشد.
 
بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس پس از بازگشت از سفر خود به تهران با ارزشمند خواندن این سفر، گفت: در جریان این سفر از مقامات ایرانی خواستم که به دلایل انسان دوستانه زندانیان بریتانیایی در این کشور را آزاد کند.
 

اتهام زاغری دست داشتن در فعالیت‌های ضد نظام عنوان شده است و او در فروردین سال 95 در جریان سفری که به ایران داشت به این اتهام و پس از محاکمه در دادگاه انقلاب به پنج سال حبس محکوم شد. او اکنون در زندان اوین به سر می‌برد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir