انتقال 283 زندانی ایرانی از ترکمنستان به کشور
 سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد: به دنبال سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عشق آباد پایتخت ترکمنستان، 283 زندانی ایرانی در این کشور، به ایران منتقل می شوند.

قاسمی: 283 زندانی ایرانی در ترکمنستان امروز به کشور منتقل می شوند

از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه کشور در پاسخ به آخرین وضعیت ایرانیان زندانی در ترکمنستان گفت: به دنبال سفر حسن روحانی رئیس محترم جمهوری به عشق آباد و در اجرای موافقتنامه انتقال محکومین فیمابین جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان، تعداد 283 زندانی ایرانی و تعدادی زندانی ترکمنی، امروز -چهارشنبه- در مرز لطف آباد و با حضور نمایندگان قضایی دو کشور و همچنین نماینده سفارت کشورمان در عشق آباد ، به کشور منتقل می شوند.

در بین زندانیان ایرانی منتقل شده، دو نفر از سرنشینان یک قایق ایرانی که اخیرا در ترکمنستان بازداشت شده بودند نیز حضور دارند.

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی روسای جمهوری ترکمنستان و آذربایجان صبح روز (سه شنبه) در صدر یک هیات بلند پایه، عازم عشق آباد پایتخت ترکمنستان شد.

در جریان سفر رئیس جمهوری 13 سند همکاری بین مقامات عالی ایران و ترکمنستان در عشق آباد به امضا رسید.

رئیس جمهوری امروز و پیش از ترک ترکمنستان از شهر تاریخی مرو هم بازدید کرد.

دکتر روحانی در ادامه این سفر منطقه ای هم اکنون در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان به سر می برد و قرار است با «الهام علی اف» رئیس جمهوری این کشور دیدار و در باره توسعه روابط سیاسی و اقتصادی تهران – باکو گفت و گو کند.

سفر به ترکمنستان و جمهوری آذربایجان در ایام نوروز، نخستین دور از سفرهای منطقه ای حسن روحانی رئیس جمهوری در سال 1397 محسوب می شود.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir