اخبار ضدونقیض درباره فیلترینگ تلگرام بازی کردن با روان مردم است
رحیمی: نباید تحلیل‌های داخلی برخی جلسات را به عنوان تصمیم مراجع مسئول به جامعه منعکس کرد و موجب بهم ریختگی ساختار روانی جامعه شد.

دستگاه‌های مسئول، قیم مردم نیستند

علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در یادداشتی با عنوان «فیلترینگ تلگرام ابزار بازی با روان مردم» که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، نوشت:

خبر فیلتر شدن تلگرام تا پایان ماه جاری از سوی مرجع مسئولی بیان نشده و بیش از اینکه بار خبری داشته باشد تاثیر آشفته‌‌‌‌‌سازی روانی و ایجاد نگرانی در بین مردم داشته است.

فیلترینگ تلگرام با هدف تامین فضای بیشتر و ایجاد انحصار برای شبکه‌‌‌‌های اجتماعی ایرانی با ابزار اخراج و فیلترینگ سایر شبکه‌‌‌ها از جمله تلگرام خارج از قواعد رقابت سالم بوده و صرفا به بی‌‌‌‌اعتمادی بخش قابل توجهی از مردم منجر می‌‌‌شود.

رویکرد تصمیم‌‌‌‌سازان در حوزه‌‌‌های مختلف نباید بگونه‌‌‌ای شود که مردم احساس ناامنی و بی‌‌‌اعتمادی داشته باشند. دستگاه‌های مسئول، قیم مردم نیستند و نباید بعضی تصمیمات منجر به هجوم بیشتر مردم به شبکه‌‌‌ها و پیام‌‌‌رسان‌های خارجی شود.

به نظر می‌رسد پس از حوادث دی ماه ۹۶ حساسیت سیاسی و امنیتی نسبت به تلگرام بیش از حد واقعی آن بزرگنمایی شده است.

در شرایطی که تلگرام به یک ضرورت در مناسبات اجتماعی مردم از همه تفکرات و سلائق فکری تبدیل شده است اخبار ضد و نقیض از مراجع غیرمسئول و سکوت مراجع مسئول بازی کردن با روان مردم و تضعیف اعتماد عمومی است.

نباید تحلیل‌های داخلی برخی جلسات را به عنوان تصمیم مراجع مسئول به جامعه منعکس کرد و موجب بهم ریختگی ساختار روانی جامعه شد.

سروش و سایر شبکه‌‌های مجازی به موازات رسانه ملی بی‌‌وقفه و محدودیت در حال فعالیت هستند و افزایش مصنوعی و حبابی مخاطبان با اهرم بستن فضای رقابت، خدمتی به شهروند ایرانی بشمار نمی‌رود.

اعتماد مهمترین رکن تصمیم‌گیری برای شهروندان برای استفاده از شبکه‌‌های ایرانی است. بجای ایجاد انحصار بلاوجه برای شبکه های داخلی باید تقویت اعتماد مردم و شهروندان اولویت اول در مراجع تصمیم گیر باشد.

در رقابت تلگرام و سروش مهمترین عامل تعیین‌‌‌کننده در موفقیت آنها استقبال مخاطبان و مردم است نه انحصار و فیلترینگ و اخراج یکی به نفع دیگری.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilnanews.com