احمدی‌نژاد اول تکلیفش را با خرداد 88 روشن کند
 صادق زیباکلام به فراخوان احمدی نژاد و موضوع بست نشینی او در امام زاده صالح برای دفاع از زندانیان واکنش نشان داد.

نه موسوی خوئینی‌ها اصلاح‌طلب است نه احمدی‌نژاد آزادی‌خواه

صادق زیباکلام به فراخوان احمدی نژاد و موضوع بست نشینی او در امام زاده صالح برای دفاع از زندانیان واکنش نشان داد و گفت: احمدی‌نژاد قبل از اینکه قوه قضائیه را زیر سئوال ببرد تکلیفش را با خرداد 88 روشن کند.

بخش هایی از این گفتگو را بخوانید؛

- احمدی نژاد فراخوان داد تا کسانی که معتقدند در پرونده های قضایی مورد اجحاف قرار گرفته اند اسناد خود را به دفتر او ارسال کنند، شما این اقدام احمدی نژاد را چه طور ارزیابی می کنید؟

من همان نظری را درباره آقای احمدی نژاد دارم که درباره آقای موسوی خوئینی ها دارم. من به هیچ وجه آقای موسوی خوئینی ها را اصلاح طلب نمی دانم و به هیچ وجه آقای احمدی نژاد را هم یک فردی که آزادی خواه و دموکراتیک شده نمی شناسم. معتقدم اولین علامت و شرط تغییر در احمدی نژاد آن است که بگوید با گذشته اش چه کار می خواهد کند؟ همانطور که تا آقای موسوی خوئینی ها نگوید با دهه 60 چه کار می خواهد کند، نمی تواند بگوید اصلاح طلب است. چرا مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به خصوص بعد از سال 88 این همه تیغ و تیشه خورد؟ چون از گذشته فاصله گرفت اما آقای موسوی خوئینی ها هیچ فاصله ای از موسوی خوئینی های دهه 60 نگرفت. هیچ طوری تکلیف خودش را با مسائل دهه شصت روشن نکرد. آقای احمدی نژاد هم قبل از اینکه قوه قضائیه را زیر سئوال ببرد باید تکلیفش را با 8 سال دوره ریاست جمهوری اش به ویژه خرداد 88 روشن کند.

- یعنی شما به فراخوان آقای احمدی نژاد جواب مثبت نمی دهید و به آقای احمدی نژاد مراجعه نمی کنید؟

اصلا و ابدا. تا آقای احمدی نژاد پاسخ هایی را درباره سال های 84 تا 92 ندهد من خیلی کاری با او ندارم. من چرا برای مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی احترام قائل شدم؟ چون او فاصله گرفت.

- پس به نظر شما آقای احمدی نژاد نمی تواند نماد آزادی خواهی برای زندانیان باشد؟

خیر به هیچ وجه.

- اما او مراسم بست نشینی و دعاخوانی به همین منظور در امام زاده صالح برپا کرد؟

هرجا می خواهد چنین مراسمی را برپا کند، مهم نیست چون با اقبال مواجه نمی شود. احمدی نژاد مقدم بر هر امر دیگری باید نسبت به آن 8 سال دوره ریاست جمهوری اش پاسخگو باشد. چرا من به آقای خاتمی احترام می گذارم چون گفت من درباره مهندس مهدی بازرگان در دهه شصت اشتباه و خطا کردم. من در مصاحبه با اکبرهاشمی رفسنجانی گفتم «در سال 58 که اکبر هاشمی رفسنجانی قدرتمند بودید اگر وقتی در نمازجمعه شعار مرگ بر بازرگان دادند، سکوت نمی کردید، شاید 30 سال بعد، یعنی سال 88 در نمازجمعه مرگ بر هاشمی رفسنجانی نمی گفتند»
 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: namehnews.ir