دادگاه عوامل گروهک تروریستی داعش در حمله به مجلس برگزار شد
اولین جلسه رسیدگی به اتهامات عوامل گروهک تروریستی داعش در حمله به مجلس شورای اسلامی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به صورت علنی برگزار شد.

قرائت کیفرخواست 8 متهم

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات عوامل گروهک تروریستی داعش در حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) صبح امروز (شنبه) در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به صورت علنی و با حضور 8 متهم این پرونده و خانواده‌های شهدا برگزار شد.

نماینده دادستان در جلسه دادگاه کیفرخواست صادره برای 8 متهم این پرونده را قرائت کرد.

اتهاماتی نظیر خرید، حمل و نگهداری سلاح جنگی سبک، نیمه سنگین و سنگین در مورد متهمان این پرونده مطرح است.

بر اساس کیفرخواست صادره، «س.م» یکی از متهمان در سال ۹۴ از کشور خارج شده و به داعش پیوسته است و در سال ۹۶ با سلاح و مهمات جنگی در حالی که کمربند انتحاری به خود بسته بوده، وارد کشور می‌شود. علت عدم همکاری مستقیم و اعزام نشدن «س.م»  برای انجام عملیات تروریستی در حرم مطهر امام (ره) و مجلس شورای اسلامی، هماهنگی برای انجام عملیات‌های دیگر بوده است.

قاضی صلواتی رییس شعبه 15 دادگاه انقلاب در جلسه دادگاه اعلام کرد که پرونده ۲۶ متهم دارد و کیفرخواست بقیه اعضای گروه در جلسات دیگر و با حضور متهمان و وکلای‌شان قرائت خواهد شد و فردا جلسه رسیدگی به اتهامات اولین متهم پرونده است.

17 خرداد ماه سال 96 حمله تروریستی در مجلس رخ داد و در این حادثه تعدادی از مراجعین و چند تن از نیروهای حفاظت مجلس به شهادت رسیدند.

این خبر در حال تکمیل است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir