مهمترین نقطه ضعف یک‌سال اخیر دولت دوازدهم
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: مهم‌ترین چالش دولت دوازدهم در یک سال اخیر نوسانات بازار ارز بود که دولت برای کنترل آن موفقیت چندانی نداشته است.

در دولت قبل بحران عراق و سوریه کنترل نشده بود

کوروش کرم‌پور حقیقی نماینده مردم فیروزآباد در مجلس در رابطه با مهم‌ترین چالش‌هایی که دولت دوازدهم در یک سال اخیر با آن مواجه بوده است، بیان کرد: دولت در این یک سال با دو چالش مهم روبرو بوده است که هر دو به نوعی به یکدیگر مرتبط هستند. یکی موضوع اقتصاد و بازار ارز و دیگری بحث برجام است.

وی در ادامه گفت: در رابطه با کنترل نرخ ارز به نظر من دولت موفقیت چندانی نداشته است. دولت بهتر از این می‌توانست در این زمینه عمل کند.

وی افزود: این دولت تغییر چندانی نسبت به دوره قبل نداشته است. در دولت قبل بحران عراق و سوریه کنترل نشده بود اما امروز بحران سوریه و عراق کنترل شده است و وضعیت سیاسی منطقه بهتر است اما شاهد افزایش قیمت دلار هستیم که غیرقابل قبول است.

نماینده مردم فیروزآباد در مجلس ادامه داد: از دیگر چالش‌های دولت در یک سال اخیر خروج آمریکا از برجام بود که البته باید آن را به فال نیک گرفت. ما در این زمینه برنامه داریم و اگر به درستی حرکت کنیم به نتیجه خواهیم رسید. آمریکا مانند فردی بود که در خودرو ناسازگاری می‌کرد و آرامش بقیه را بر هم می‌زد، اکنون از خودرو پیاده شده است هر چند که بقیه مسافرین کارنامه خوبی در همراهی با ایران نداشتند ولی می‌توان با برنامه پیش رفت چرا که کشور قدرتمندی هستیم. ما باید خود را بشناسیم و بدون دادن امتیاز به آنها مسیر را ادامه دهیم.

کرم‌پور با اشاره به نقش احزاب در روی کار آمدن دولت دوازدهم، بیان کرد: احزاب بر اساس جایگاهی که در کشور دارند به همان میزان در موفقیت این دولت نقش داشتند و باید گفت که نقش پررنگی در روی کار آمدن دولت دوازدهم ایفا نکردند. احزاب اگر در اداره کشور نقش‌آفرینی کنند کشور بهتر از این اداره خواهد شد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به نقاط ضعف و قوت دولت دوازدهم، بیان کرد: از دستاوردهای دولت دوازدهم می‌توان به آرامش حاکم بر کشور اشاره کرد و مهم‌ترین نقطه ضعف دولت، عدم کنترل ارز و بی‌برنامگی در این زمینه است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir