اظهاراتی جدید از پشت پرده مدرک تحصیلی حسین فریدون
خبرگزاری تسنیم با محمد‌مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی پیرامون پرونده تحصیلی حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور،گفتگویی انجام داده است.

"حسین فریدون" با فشار در مقطع دکتری پذیرفته شد

بخشی از این گفتگو را در ادامه می خوانید:

مدتی است که پرونده تحصیلی حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در حال بررسی است، این پرونده در چه مرحله‌ای است؟

برای بررسی پرونده تحصیلی حسین فریدون کمیته 3 نفره‌ای متشکل از آقایان قمی، ابطحی و کارن خانلری به ریاست آقای قمی در کمیسیون تشکیل شد. اعضای این کمیته براساس مستنداتی که به کمیسیون آموزش رسیده بود بر روی این پرونده کار کردند و در نهایت آقای قمی و خانلری گزارشی با امضای خود به بنده ارائه دادند. آقای ابطحی نیز گزارش جداگانه‌ای ارائه داد. این گزارش‌ها همخوانی با هم نداشتند و بنده هر چه اصرار کردم که کارگروه در این باره یک گزارش ارائه دهد که آنها از این کار امتناع کردند.

نتیجه کار به کجا رسید؟

نتیجه بستگی به این دارد که آیا جمع‌بندی بنده را اعضای کمیته تأیید کنند یا خیر.

اختلاف در گزارش ارائه شده از سوی اعضای کارگروه بر سر چه موضوعاتی است؟

نحوه ورود آقای فریدون به دوره دکتری محل اختلاف است. آقای ابطحی به دلیل اینکه حقوقدان است ادله‌ای را مطرح می‌کنند که این نحوه ورود اشکال دارد. لذا اصلا بحث مدرک مطرح نیست.

جمع‌بندی نهایی از این پرونده چه زمانی انجام می شود؟

جمع‌بندی نهایی حداکثر ظرف یک ماه آینده انجام می‌شود.

شما که گزارش را مطالعه کردید به این نتیجه رسیدید که تخلفی در پرونده تحصیلی آقای فریدون صورت گرفته است؟

در نحوه ورود وی به دانشگاه تخلفاتی محرز است. حتماً در ورود برادر رئیس‌جمهور اعمال فشار از بالا به دانشگاه و از دانشگاه به گروه بوده است. این اعمال فشار‌ها بعد در روندی که طی شده اشکالاتی را به وجود آورده که عرف دانشگاه نیست. به عنوان مثال گروه آموزشی مربوطه باید نظر دهد. ما تصویر نظر منفی گروه آموزشی را از روز اول داریم ولی تا الان نظر مثبت گروه را ندیده‌ایم. جایی گروه مکتوبی داده که ما موافق پذیرش هستیم که البته این نظر شخص رئیس گروه بوده که به نظر می‌آید آن هم تحت فشار صورت گرفته است.

اگر تخلف ثابت شود مدرک آقای فریدون باطل می‌شود؟

اگر مجلس تصویب کند پرونده به قوه قضائیه می‌رود و قوه باید در این‌باره حکم دهد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com