از انگشت‌شمار حرف‌های درست آقای قالیباف،آن هم با ١٢سال تاخیر
روزنامه اعتماد با محمدمهاجری در باره "جمنا" مصاحبه ای انجام داده است.

ترجیح می‌دهم برای جمنا به جای تشكل و تشكیلات از واژه دكان و مغازه استفاده كنم

روزنامه اعتماد با محمدمهاجری در باره "جمنا" مصاحبه ای انجام داده است.

بخشی از این مصاحبه را می خوانید:

-جدا شدن برخی چهره‌ها از جمنا و دور شدن رییسی از جمنا نشانه چیست؟ آیا این تشكل می‌تواند منجر به وحدت اصولگرایان شود؟

تشكیلات جمنا از ابتدا هم یك تشكل جدی نبود. به بیان درست‌تر، اصولگرایان اصلا آن را جدی نگرفتند. ترجیح می‌دهم به جای تشكل و تشكیلات از واژه دكان و مغازه استفاده كنم. یعنی جمنا یك مغازه موقت و فصلی بود برای انتخابات ریاست‌جمهوری. تركیب شورای مركزی آن از ابتدا نشان می‌داد قرار نیست كاری كنند. منهای یكی دو نفر از اعضای شورا كه تردید ندارم توی رودربایستی دیگران عضو شورای مركزی شده بودند، سایر اعضا نه وزنی در فضای سیاسی كشور داشتند و نه در بین اصولگرایان از جایگاه قابل ذكری برخوردار بودند.

در غیرجدی و ناكارآمدبودن جمنا همین بس كه نه آقای رییسی برای آن مایه گذاشت نه آقای قالیباف. با این حال جمنا دورهمی‌های خودش را برگزار كرد و نتیجه كارش هم كمترین تاثیری در نتیجه انتخابات نداشت. اگر جمنا نبود چه بسا رای آقای رییسی قدری بیشتر هم می‌شد. درباره آینده جمنا و نقشی كه در انتخابات آینده می‌تواند داشته باشد باید به گذشته‌اش مراجعه كرد و به نظر من این تاثیر نزدیك به صفر خواهد بود. ضمن اینكه اصولگرایان عادت ندارند از یك تشكل فصلی در ٢ فصل استفاده كنند. وقتی می‌شود یك تشكل فصلی دیگر درست كرد، اصراری بر حفظ تشكل ناكارآمد ندارند.

- چقدر از جدایی چهره‌ها از جمنا ناشی از مشكلات مالی این تشكل است؟

من از مسائل مالی جمنا خبر ندارم و نمی‌دانم مشكل دارند یا نه. اما فكر می‌كنم اگر شفاف و روشن بگویند در انتخابات پارسال چقدر خرج كردند و از كجا درآمد داشتند خدمت بزرگی به جریان اصولگرایی كرده‌اند.

بهترین راه پیش پای اصولگرایان در انتخابات آتی برای توفیق چیست؟

اصولگرایان باید بدون ترس از جناح رقیب به «خودانتقادی صریح» بپردازند و همه اشتباهات سال‌های گذشته خود را مرور كنند. به این ترتیب قادر خواهند بود با بدنه فكری و نخبگی جامعه آشتی كنند و پیروزی را برای بعد از چنین اقدامی برنامه‌ریزی كنند.در غیر این صورت پیشنهادم این است كه چندسالی به خودشان مرخصی و استراحت بدهند تا جریان جوان‌تر و خردمندتری زمام كار را در دست بگیرد.

- قالیباف قبلا نقد كرده بود كه راس تصمیم‌گیری اصولگرایان دچار اختلال است. موافق هستید؟

این از انگشت‌شمار حرف‌های آقای قالیباف است كه درست گفته؛ آن هم با حداقل ١٢سال تاخیر.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: etemaad.ir