نوبخت: کمپین علی کریمی در یک مورد خاص خوب است
سخنگوی دولت نسبت به اقدام علی کریمی واکنش نشان داد: تولید و فروش خودرو‌ها افزایش یافته است، اما باز هم می‌بینیم قیمت خودرو بالا می‌رود، این کمپین در این مورد خاص خوب است.

نوبخت: از علی کریمی تشکر می‌کنم

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود اعلام کرد: صبح امروز (سه شنبه) دومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه با حضور روسای سه قوه در دفتر رئیس جمهور تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: بحث‌ها معطوف بود به چگونگی حمایت از بازار سرمایه و بورس، زیرا نقدینگی در هفته گذشته به جای حرکت به سمت ارز و طلا، به سمت بازار سرمایه رفته است.

دریافتی ما بیش از پرداخت هاست، اما احساس ناامنی و عوامل روانی موجب می‌شود که تقاضای غیرواقعی و مصرف غیرواقعی شکل بگیرد.

سخنگوی دولت همچنین اعلام کرد:از اول فروردین تا ۲۷ خرداد، ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلبون دلار ارز برای واردات انواع کالا‌ها تخصیص داده شده است، ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار ارز با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت شده است.

منابع ریالی کشور از ابتدای سال تا ۲۴ خرداد نسبت به سال گذشته ۹۳/۵ درقد افزایش پیدا کرده است، ۷۷/۴ درصد منابع حاصل فروش نفت و فرآورده‌های نفتی نسبت به سال گذشته بیشتر شده است، تا ۲۴ خرداد، ۲۲ هزار میلیارد و ۳۸۶ میلبارد تومان به طرح‌های عمرانی پرداخت شده است.

سخنگوی دولت در بخشی از این نشست خبری در واکنش به نامه ۱۰۰ فعال سیاسی مدنی به ترامپ تصریح کرد: حق ماست علیه زورگویی آمریکا بایستیم، اما در این شرایط عده‌ای نامه می‌نویسند که با آمریکا مذاکره کنیم. اما آیا ترامپ قابل اعتماد است؟ این نامه نشان داد که عقل سیاسی کامل نیست که چنین توصیه‌ای می‌کنند. ما باید بایستیم و مقاومت کنیم، موضع ما به حق است و همه باید در کنار هم باشیم.

این نامه نماد آزادی سیاسی است که افراد نظرات خود را بیان می‌کنند. نظام نشان داده است که هر زمان برای پیشرفت منافع ملی لازم باشد، مذاکره می‌کند، مثل برجام، اما در این شرایط که آمریکا زور می‌گوید، با چه کسی مذاکره کنیم؟ چه ثباتی در آمریکا وجود دارد؟ اصلا زمینه مذاکره با چنین فردی وجود ندارد. افکار عمومی هم از مذاکره با ترامپ استقبال نمی‌کند.

وی همچنین نسبت به اقدام علی کریمی و کمپینی که وی به راه انداخته است واکنش نشان داد و گفت: از علی کریمی بخاطر راه انداختن کمپین گران نخریدن کالا‌ها تشکر می‌کنم، اقدام او قابل قبول است، وی فرد محترمی است که باشگاه سپیدرود رشت را خوب اداره کرد. تولید و فروش خودرو‌ها افزایش یافته است، اما باز هم می‌بینیم قیمت خودرو بالا می‌رود، این کمپین در این مورد خاص خوب است.

نوبخت همچنین تعیین نرخ سوم برای دلار از سوی دولت را تکذیب کرد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir