راه حل رهبر انقلاب درمورد جنجال FATF خطاب به نمایندگان
راه‌حل مسئله اين است که مجلس خودش قانون بگذارد، مثلاً يک قانون مبارزه با پول‌شويي، يک قانون مبارزه با تروريسم.

لزومي نداردچيزهايي که نمي‌دانيم به کجاختم مي‌شود به‌ خاطرآن جهات مثبت قبول کنيم

رئيس و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با رهبرمعظم انقلاب ديدار کردند.

گزيده‌اي از بيانات رهبر انقلاب در اين ديدار به شرح زير است:

«مجلس عصاره‌ي همه‌ي فضائل ملت است». دقت کنيد، نگفتند عصاره‌ همه‌ خصلت‌هاي ملت.

مجلس نبايد نماد «ترديد»، «خودکم‌بيني»، «يأس»، «نااميدي» و «عدم توجه به مسائل کشور» باشد. مجلس نبايد نگاهش به توانايي‌ها و ظرفيت‌هاي ملي مأيوسانه باشد.

اين ملت در تاريخ، نماد ايمان، علم، اعتمادبه‌نفس، افتخار به داشته‌هاي خود و نماد پايداري بوده است. البته متأسفم که مطالعه‌ي تاريخ در ميان جوانان ما کم است.

سلجوقي‌ها که به ايران تهاجم کردند نه‌فقط در تمدن ايراني هضم شدند، بلکه ناچار، به مروجان و مبلغان فرهنگ ايراني تبديل شدند. مغول‌ها هم نتوانستند فرهنگ و تمدن و نياز خود را به ما تحميل کنند.

در دوره‌ ما هم ۴۰ سال است که سخت‌ترين دشمني‌ها با ملت ايران مي‌شود، هر کاري توانسته‌اند کرده‌اند: از جنگ، تحريم و توطئه‌ي امنيتي.

حالا اين ملت را با قبل از انقلاب مقايسه کنيد؛ اقتدار و عظمت اين ملت، پيشرفت و علم اين ملت، حضور اين ملت در عرصه‌هاي بين‌المللي را ببينيد.

شما عصاره‌ي فضائل اين ملتيد. پس بدانيد که چه‌کار بايد بکنيد.

موارد پيشنهادي براي تصويب به‌عنوان قانون، نبايد خلاف مصالح کشور باشند.البته در مجلس که عمداً اين صورت نمي‌گيرد.

اين معاهدات بين‌المللي که در زبان لاتين، به آن کنوانسيون گفته ميشود، در اصل در يک نقطه‌اي پخت‌وپز مي‌شود. کشورهاي عضو اين کنوانسيون‌ها هيچ تأثيري در ايجاد اين‌ها ندارند.

قدرت‌هاي بزرگ بر اساس منافع و مصالح خود، اين معاهدات را آماده مي‌کنند، دولت‌هاي همسو يا مرعوب يا همراه آن‌ها هم اين کنوانسيون‌ها را در کشورهايشان تصويب مي‌کنند. بعد اگر يک دولت مستقلي مثل جمهوري اسلامي پيدا شود که آن را نپذيرد، سرش مي‌ريزند که آقا ۱۵۰ کشور اين معاهده را قبول کرده‌اند، شما چطور قبول نمي‌کنيد؟

راه‌حل مسئله اين است که مجلس خودش قانون بگذارد، مثلاً يک قانون مبارزه با پول‌شويي، يک قانون مبارزه با تروريسم.

هيچ لزومي ندارد ما چيزهايي که نمي‌دانيم به کجا ختم مي‌شود و حتي مي‌دانيم که مشکلاتي دارد، به‌خاطر آن جهات مثبت قبول کنيم.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: leader.ir