جایگزینی نوری با عارف محقق می شود؟
 روزنامه اعتماد نوشت: برخی فعالان سیاسی می‌خواهند او (نوری) را از جلسات خانگی به متن سیاست بازگردانند اما نوری هنوز در مواجهه با این كنش‌ها هیچ واكنشی ندارد گرچه خبرهای غیررسمی حاكی از آن است كه مذاكرات با او به سطح قابل‌توجهی رسیده است

روزنامه اعتماد: عبدالله نوری جایگزین عارف می‌شود

عبدالله نوری از آن معدود سیاستمدارانی است كه به گفته خودش شهوت حرف زدن ندارد. كم می‌گوید و گزیده. سال‌هاست منصب اجرایی ندارد اما سیاست را به خانه‌اش برده و در جلسات منظمی با فعالان سیاسی گفت‌وگو می‌كند. هر چند وقت یكبار هم گروه‌‌های مختلف سیاسی او را به عنوان پدر معنوی خود به صدر اخبار می‌آورند و سودای بازگرداندنش به سیاست را در ذهن خود می‌پرورند. روزی ادوار تحكیم او را تنها كاندیدای مورد حمایت خود برای ریاست‌جمهوری می‌داند و روزی دیگر نامش مجوزی برای عبور از عارف می‌شود.

 غلامحسین كرباسچی به «باشگاه خبرنگاران جوان» گفته است «عبدالله نوری شخصیتی قابل احترام، توانا در حل مسائل سیاسی، صالح و با سوابق مثبت است كه می‌تواند گزینه مناسبی برای جایگزینی عارف باشد اما در این باره باید اعضای پارلمان نظر بدهند. » او در خلال این مصاحبه تلویحا احتمال حضور نوری در پارلمان اصلاحات را تایید كرده و البته گفته است كه سوابق نوری با محمدضا عارف متفاوت است وكاركردهای سیاسی آنها در جریان اصلاحات قابل قیاس نیست به همین دلیل نمی‌توان پیش‌بینی كرد كه كدام یك از آنها صندلی ریاست پارلمان اصلاحات را از آن خود می‌كند. نوری سال ٨١ با پایان حكمش در مجمع تشخیص مصلحت نظام نه مسوولیتی پذیرفت، نه برای منصبی منتخب و منتصب شد. او در سكوت سیاسی فرورفت و تنها هر از چندگاهی زمزمه‌هایی از بازگشت دوباره‌اش به گوش رسید كه تاكنون محقق نشده است. با این حال شاید این‌بار كه محمدرضا عارف امتحان پس داده و ماجرای پارلمان اصلاحات مطرح است ‌ممنوعیت‌های خاتمی به ریاست نوری در این پارلمان یا حتی شورای عالی سیاستگذاری كمك كند. منوط بر اینكه نوری بخواهد از انزوا خارج شود و مسوولیت جریانی و جناحی بپذیرد.

بار دیگر صحبت از حضور جدی‌تر و فعال‌تر او در عرصه سیاست به گوش می‌رسد. برخی فعالان سیاسی می‌خواهند او را از جلسات خانگی به متن سیاست بازگردانند اما نوری هنوز در مواجهه با این كنش‌ها هیچ واكنشی ندارد گرچه خبرهای غیررسمی حاكی از آن است كه مذاكرات با او به سطح قابل‌توجهی رسیده است كه كرباسچی در مورد جایگزین عارف صحبت می‌كند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: etemaaddaily.ir