ظریف: برجام سرجای خود محکم است
وزیر امور خارجه با بیان اینکه برجام سرجای خود محکم است، گفت: باید ببینیم اروپایی‌ها و دو عضو دیگر برجام و سایر اعضای جامعه بین‌المللی چقدر برای حفظ توافق هسته‌ای آمادگی دارند.

گفتگوهای خوبی برای حفظ برجام داشته‌ایم

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه مراسم روز جهانی آفریقا در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت برجام اظهار داشت: برجام سر جایش هست و محکم است.

وی افزود: باید ببینیم اروپایی‌ها و دو عضو دیگر برجام و سایر اعضای جامعه بین المللی چقدر آمادگی دارند که برای حفظ این دستاورد اقدامات لازم را انجام دهند.

گفتگو‌های خوبی داشتیم و باید ببینیم این گفتگو‌ها تا چه حد به اقدام می‌رسد.

ظریف همچنین در خصوص روز جهانی آفریقا گفت: امروز که آفریقا آزاد است و استقلال دارد، تمام تلاش آفریقایی‌ها این است که از یک طرف توسعه یافتگی را که نتیجه سیاست‌های استعماری و میراث استعمار است را درمان کنند و از طرف دیگر جنگ‌ها و اختلافات داخلی را، که تا حد قابل توجهی از نتایج دوران استعمار است، از طریق همکاری و هماهنگی بین خودشان درمان کنند.

جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب بیشترین توجه را به آفریقا داشته و امروز هم خوشحال هستیم که روابط بسیار خوبی را با کشور‌های آفریقایی داریم. من سفر‌های متعددی را همراه با هیات‌های قابل توجه اقتصادی از بخش خصوصی به کشور‌های آفریقایی در سال‌های گذشته داشتم. امیدوارم روابط ما با آفریقا که مبتنی بر منافع مشترک از یک سو و دیدگاه‌های واحد نسبت به توسعه و مقابله با استعمار است، بتواند به نفع مردم ایران و آفریقا ادامه پیدا کند و هر روز تقویت شود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com