ظریف از ماهیت اصلی شخصیت جان بولتون پرده برداری کرد
 سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس جزئیات نشست مشترک اعضای این فراکسیون با وزیر امور‌ خارجه را تشریح کرد.

 ظریف: آمریکا از ابتدا با ملت ایران دشمنی داشته، دارد و خواهد داشت/ "جان بولتون" حقوق‌بگیر منافقین است

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به جلسه صبح امروز(چهارشنبه 6 تیر) هیئت رئیسه این فراکسیون، اظهار داشت: جلسه امروز فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای‌اسلامی با حضور محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه تشکیل شد.هدف از این نشست بررسی آخرین وضعیت برجام و حوزه دیپلماسی بود.

 در ابتدای جلسه نمایندگان اظهارنظر کردند و در خصوص آخرین وضعیت برجام، مذاکره با اروپایی‌ها، تعیین تکلیف آخرین شرایط در حوزه دیپلماسی، ضرورت حفظ همبستگی در جهت حفظ منافع ملی، اصرار آمریکایی‌ها در دشمنی، خصومت علیه ملت و کشور ایران، حرکت با محوریت رهبری مقام معظم رهبری وجلوگیری از اختلاف افکنی در حوزه سیاست خارجی نکاتی را مطرح کردند.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: در ادامه این جلسه محمدجواد ظریف گفت قبلا وقتی آمریکایی‌ها تحریمی را علیه ایران اعمال می‌کردند، اروپایی‌ها بلافاصله همان تحریم را دنبال کرده و دقیقاً بین آمریکا و اروپا در حوزه‌های مختلفی مانند تحریم نفتی، بانکی، مالی، پولی و غیره وحدت نظر کاملی بود ولی اکنون اروپایی‌ها حداقل در حرف و کلام در مقابل آمریکا ایستاده‌اند.

وی با اشاره به بخش دیگری از اظهارات وزیرامورخارجه در این جلسه گفت: ظریف معتقد است، عزم اروپا برای حفظ برجام جدی است اما برای ایران اینکه چقدر بتواند با جدیت این موضوع را عملی کنند، مهم است. بنابراین شرایط امروز با شرایط گذشته متفاوت است اما هر کشوری در عرصه بین‌المللی به دنبال منافع خود است. ما باید از اشتراک منافع استفاده کنیم، همانگونه که کشورهای دیگر استفاده می‌کنند.

ظریف گفت گروه‌هایی پس از روی کار آمدن ترامپ آنقدر هزینه کردند تا ایران و دشمنی با ایران در دستورکار ترامپ و دولت وی قرار گیرد، آمریکا از ابتدا با انقلاب، نظام و ملت ما دشمنی داشته، دارد و خواهد داشت. جمهوریخواه و دموکرات هم ندارد، بلکه روش‌های آن‌ها متفاوت است. برداشت آمریکایی‌ها این است که می‌توانند علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند و این برداشت را از منافقین دریافت می‌کنند. بولتون در مجامع منافقین حضور می‌یابد، سخنرانی می‌کند، پول می‌گیرد، بولتون حقوق‌بگیر منافقین است. تیم حاکم در آمریکا معتقد است که می‌تواند بدون جنگ به اهداف خود برسد، رژیم صهیونیستی نیز با جمهوری اسلامی ایران مشکل دارد.

وی همچنین به دیگر محورهای اظهارات وزیر امور خارجه در این جلسه اشاره کرد و گفت: ترامپ برای خروج از برجام حتی از مسیر خود برجام نرفت، بلکه مسیری خارج از مسیر قانونی را طی کرد که نشانگر برداشت خاص خود آن‌ها از مسائل داخلی کشور است. باید این تصور آمریکایی‌ها را نابود کنیم و به شکلی حرکت کنیم که آمریکایی‌ها بفهمند ایران استوار است و در مقابل توطئه‌ها می‌ایستد. لذا نباید با پمپاژ ناامیدی مردم را از نظام و مسئولان نظام ناامید کرد، زیرا آمریکایی‌ها در این شرایط امیدوار می‌شوند، باید با این تفکر مقابله و جهت‌گیری را عوض کرد.

به گفته ظریف نباید فکر کنیم که همه چیز آمریکا است. این تفکر را تبلیغ نکنیم. دنیا، آمریکا نیست ما می‌توانیم با دنیا همکاری کنیم.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه وزیرامور خارجه اعلام کرد اکثریت کشورها تاکید کردند ما با ایران همکاری می‌کنیم و اکنون طرفداران برجام بیشتر و فعال‌تر هستند که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم، اظهار داشت: به صراحت می‌گوییم ما با روش حقوقی مسیری را طی خواهیم کرد که اولا منافع ملی کشور را تامین و ثانیاً جبهه حفظ برجام را تقویت کنیم. متعهد به برجام بودیم و برای حفظ آن تلاش کردیم، به دنیا هم ثابت می‌کنیم که آمریکایی‌ها دروغ گفته و برخلاف توافق عمل کردند.

نماینده مردم ورامین در مجلس بیان کرد: ظریف در ادامه به اهمیت همسایگان اشاره کرد و گفت توجه به همسایگان در دستورکار وزارت امور خارجه قرار دارد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com