در 88 برخی با قرار گرفتن پشت عکس امام از مقدسات سو استفاده کردند
 عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: فضای فتنه، غبارآلود است که در آن حق واضح نیست و با باطل درآمیخته است، لذا تنها راه تشخیص، شناخت حجت خدا است. وی خاطرنشان کرد: در فتنه سال 1388 برخی پشت عکس امام راحل قرار گرفتند و علیه ولایت اقدام نمودند، این نمونه دیگری از سوء استفاده از مقدسات دینی است.

خاتمی: در فتنه برخی پشت عکس امام قرار گرفتند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: فضای فتنه، غبارآلود است که در آن حق واضح نیست و با باطل درآمیخته است، لذا تنها راه تشخیص، شناخت حجت خدا است.

 آیت الله سیداحمد خاتمی پنجشنبه شب در آیین گرامیداشت سالگرد شهدای هفتم تیرماه در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی افزود: از صدر اسلام تاکنون امت مسلمان با سه فضا شامل حاکمیت حق، حاکمیت باطل و حاکمیت فتنه مواجه بوده و در این میان وظیفه امت حمایت از حق است.

بی تردید حاکمیت فعلی نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس حق است و همه باید در مسیر تعالی آن تلاش کنند و با کسانی که به دنبال ایجاد حاکمیت باطل هستند مقابله نمایند.

وجه مشترک تمام فتنه‌ ها استفاده ابزاری از مقدسات دینی بوده و نمونه های فراوانی از این حیث از صدر اسلام تاکنون وجود داشته که ساختن مسجد ضرار، روی کارآمدن بنی عباس، سر دادن شعار لا حکم الا الله در جامعه، فریب علما و ... نمونه‎ هایی از استفاده ابزاری از مقدسات دینی برای ایجاد فتنه بود.

در فتنه سال 1388 برخی پشت عکس امام راحل قرار گرفتند و علیه ولایت اقدام نمودند، این نمونه دیگری از سوء استفاده از مقدسات دینی است.

وی استفاده ابزاری از وحدت مردم، دروغ و تهمت نسبت به مومنان ارزشی و نفوذی ها را از دیگر عوامل مشترک فتنه‏ گران ذکر و بیان کرد: شهید بهشتی خیلی مظلوم بود، در آن زمان سیلی از تهمت و دروغ به این شهید از سوی بنی صدر و اطرافیانش وارد می‏‌ شد، آن شهید در برابر تمام این سختی‏‌ ها شکیبایی به خرج می داد.

شهادت آیت الله بهشتی و یارانش برای امت مسلمان بسیار سنگین بود، اما خون آنان به همت این ملت پایمال نشد و نابودی منافقان را در پی داشت.

آیت الله خاتمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیرماه گفت: انقلاب اسلامی ایران پس از پیروزی، بارها مورد هجمه فتنه گران، منافقان و دشمنان کوردل قرار گرفت و نیروهای ارزشمندی همچون دکتر بهشتی به شهادت رسیدند اما با تدبیر رهبری و پایبندی مردم به ولایت از این شرایط سخت با موفقیت بیرون آمد.

دشمنان ایران اسلامی بار دیگر برای نابودی انقلاب اسلامی خیز برداشته اند که این بار نیز با هدایت رهبری و تحکیم وحدت می توان توطئه های دشمنان را خنثی کرد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir