توضیح درباره جمله پر سروصدای خاتمی راجع به روحانی
آقای خاتمی بر این موضوع تاکید کردند، تا جامعه رای دهنده آقای روحانی فکر نکنند که به یک ضدگفتمان اصلاح‌طلبی یا غیرگفتمان اصلاح‌طلبی رای داده‌اند.

توضیح درباره یک نقل قول از رییس دولت اصلاحات درباره عارف و روحانی

چندی پیش بود که خبری در فضای رسانه‌ای منتشر شد مبنی براینکه رئیس دولت اصلاحات، تاکید کرده است که «ما عارف را از روحانی اصلاح‌طلب‌تر نمی‌دانیم». حالا یک منبع آگاه با تایید این نقل‌قول از رئیس دولت اصلاحات در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» می‌گوید که این موضوع علیه محمدرضا عارف نبوده بلکه به‌منظور تایید دوباره و حمایت از روحانی مطرح شده است.

این منبع آگاه با تاکید بر اینکه این موضوع از طرف رئیس دولت اصلاحات مطرح شده است، گفت: اما منظور رئیس دولت اصلاحات این نبود که آقای عارف اصلاح‌طلب نیست، حتما رئیس دولت اصلاحات آقای عارف را اصلاح‌طلب می‌داند، اما از سوی دیگر رئیس دولت اصلاحات به درست یک اعتقاد دارند.

این منبع‌ آگاه افزود: خاتمی معتقد است که روحانی به خاطر خوی اصلاح‌طلبی که داشت مورد حمایت آقای خاتمی و اصلاح‌طلبان قرار گرفت و ادامه حیات سیاسی او هم منوط به حفظ همین گفتمان اصلاح‌طلبی است. چون به هر حال برخی می‌خواهند سابقه این پنج سال را که کاملا هویت و گفتمان اصلاح‌طلبی مورد حمایت قرار گرفته است، خدشه‌دار کنند.

او در ادامه توضیح داد: آقای خاتمی بر این موضوع تاکید کردند، تا جامعه رای دهنده آقای روحانی فکر نکنند که به یک ضدگفتمان اصلاح‌طلبی یا غیرگفتمان اصلاح‌طلبی رای داده‌اند. آقای روحانی در سال 92 به این جهت مورد حمایت قرار گرفت که بخش‌های مهمی از گفتمان اصلاح‌طلبی را نمایندگی می‌کرد و هنوز هم همان گفتمان را نمایندگی می‌کند. البته در عمل باید رفتار مدیریتی خود را در مواردی مورد بازبینی قرار دهد.

این منبع آگاه همچنین با اشاره به برخی شیطنت‌هایی که تلاش می‌کنند تا حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی را سلب کنند، گفت: به این نکته باید توجه کرد که تاکید آقای خاتمی به این منظور است که برخی رفتارهای شیطنت‌آمیز نخواهد آقای روحانی و گفتمان او را در وضعیت منفی قرار دهد و فضا را به گونه‌ای کند که اصلاح‌طلبان دیگر از آقای روحانی حمایت نکنند.

او در ادامه با اشاره به تجربه شکست اصلاح‌طلبان در سال 84 و روی کار آمدن فردی مانند احمدی‌نژاد عنوان کرد: اصلاح‌طلبان از سال 84 به بعد و شکستی که در این سال خوردند، تجربه اندوختند که منسجم عمل کنند و سال به سال هم این حلقه را گسترده‌تر کرده‌اند. برای انتخابات 1400 هم سعی نخواهند کرد که این حلقه را محدودتر کنند و ائتلاف را بشکنند. به این دلیل که جریان اصولگرا به دلیل قدرتی که دارد، می‌تواند دوباره اتفاقات سال 88 را شکل دهد. بنابراین هر کسی کاندیدا باشد حتما براساس جمع‌بندی‌های کلی تصمیم گرفته می‌شود.

این منبع آگاه همچنین تاکید کرد: در ضمن در انتخابات سال 92 هم براساس نظرسنجی که از اصلاح‌طلبان یازده استان صورت گرفت آقای عارف رای لازم را کسب نکرد و خردجمعی بر رای‌آوری آقای روحانی تاکید داشت و اصلاح‌طلبان هم به همین منظور از آقای روحانی حمایت کردند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: etemaadonline.ir