واکنش شورای نگهبان به نامه روحانی: این مسئله چیز جدیدی نیست
سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: این شورا در بررسی مصوبات مجلس در حوزه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بر اساس موازین شرع و قانون اساسی عمل خواهد کرد.

واکنش شورای نگهبان به نامه روحانی درباره FATF

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به خبر برخی رسانه ها مبنی بر مکاتبه رئیس جمهور با دبیر شورای نگهبان و درخواست تایید لوایح مربوط به مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم اظهار داشت: این مسئله چیز جدیدی نیست و معمولا در هر موضوعی دیگران نظرشان را به شورای نگهبان اعلام می کنند.

وی تاکید کرد: اما آنچه برای شورای نگهبان مهم است بررسی مصوبات مجلس و انطباق آنها با موازین شرع و قانون اساسی است که در خصوص سه مصوبه دریافت شده از مجلس در خصوص پولشویی و تامین مالی تروریسم نیز بر همین اساس عمل خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: تاکنون لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی (پالرمو) به شورای نگهبان رسیده و مصوبه جدید مجلس در خصوص اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم هنوز به دست ما نرسیده است.

کدخدایی افزود: در خصوص دو مصوبه دریافتی، لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی با چند ایراد شلی مواجه شده و به مجلس ارجاع شده است و لایحه الحاق به پالرمو نیز فعلا در دست بررسی است و پس از پایان بررسی، در خصوص آن اعلام نظر می‌شود.

امروز برخی رسانه ها اعلام کردند که رئیس جمهور در نامه ای به آیت الله جنتی با اشاره به یکی از مصوبات شورای عالی هماهنگی امور اقتصادی خواستار تایید سه مصوبه مجلس در خصوص مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم شده و هدف آن را مقابله با بهانه جویی های آمریکا اعلام کرده است.

برخی کارشناسان، این لوایح را فراهم کننده الزامات مد نظر گروه ویژه اقدام مالی FATF و به منزله خودتحریمی می دانند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com