نتانیاهو مدعی قانع کردن ترامپ برای خروج از برجام شد
 نخست‌وزیر رژیم صهیونستی ادعا کرده که او عامل متقاعد شدن رئیس‌جمهور آمریکا به خروج از برجام بوده و حتی زمانی که همه دنیا طرفدار برجام بوده‌اند، از تلاش برای از بین بردن این توافق دست برنداشته است.

نتانیاهو: من به ترامپ گفتم از برجام بیرون بیاید

یک پایگاه خبری صهیونیستی تصویری از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم منتشر کرده که وی را در حال سخن گفتن در خصوص برجام در نشست با اعضای حزب متبوعش نشان می‌دهد.

نتانیاهو در سخنانش مدعی شده که وی عامل اصلی متقاعد شدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به خروج از برجام بوده است.

آمریکا که از اعضاء 1+5 بود، روز 18 اردیبهشت با صدور یک فرمان اجرایی از سوی رئیس‌جمهور این کشور، از برجام خارج شد و روند بازگشت تحریم‌های هسته‌ای ایران را کلید زد. این البته یکی از قول‌های اصلی ترامپ به رأی‌دهندگان آمریکایی در طول کارزار انتخاباتی سال 2016 بود.

آنطور که فایل ویدئویی منتشر شده از سوی پایگاه خبری «کن نیوز» نشان می‌دهد، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این نشست خصوصی اعضای حزب لیکود همچنین گفته: «من (در مسیر از بین بردن برجام) تسلیم نشدم؛ حتی آن زمانی که همه دنیا طرفدار این توافق بود.»

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه و مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در آخرین دورهای مذاکرات منتهی به انعقاد برجام، دیروز از شکایت ایران به دیوان دادگستری بین‌المللی در خصوص نقض معاهده مودّت بین ایران و آمریکا در نتیجه بازگشت تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران، خبر داد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com