ذات آقای کروبی نامه دادن است او را در قبر هم بگذارید، نامه می‌دهد
اگر بهانه شما نامه دادن است آقای موسوی که نامه نداده است، ایشان را آزاد کنید. ذات آقای کروبی نامه دادن است. حتی در قبر هم بگذارید، ایشان نامه و بیانیه می‌دهد ولی این حضر موضع‌ ایشان را تندتر می‌کند.

الیاس حضرتی من برای رفع حصر ۲۰ ملاقات پشت پرده انجام دادم

الیاس حضرتی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر آخرین اقدامات صورت گرفته برای رفع حضر نیز اظهار داشت: ما در حزب اعتماد ملی تقسیم کاری انجام داده‌ایم. کمیته‌ای برای رفع حصر دبیرکل گذاشته است و جزو اولویت‌های نخست ماست. ما جلساتی در این باره گذاشته‌ایم. ملاقات و مکاتباتی در این باره خواهیم داشت. همچنین یکی از موضوعاتی که در دستورکار من در مجلس بوده است، مسئله رفع حصر بوده است.

وی ادامه داد: من با آقای مطهری صحبت کردم و گفتم شما روند خود را ادامه دهید و من روندی مبنی بر لابی پشت پرده را کلید خواهم زد. در این راستا، من ۲۰ ملاقات پشت پرده انجام دادم. من گزارش این ملاقات‌ها را به فراکسیون امید دادم. بر این اساس کمیته رفع حصر تشکیل شد. دو بار با آقای اژه‌ای، دو بار با اقای شمخانی، دو بار با وزیر اطلاعات، با وزیر کشور و.... هر کسی که فکر می‌کردم موثر است، دیدار کردم. در آخرین مورد هم به آقای روحانی نامه‌نگاری کردم.

ذات آقای کروبی نامه دادن است

این عضو فراکسیون امید با تاکید بر اینکه آن نامه و ملاقات‌ها از این موضع بوده است که حصر برخلاف منافع ملی است، تصریح کرد: من در این دیدارها گفتم به عنوان نماینده خانواده آقای کروبی، عضو حزب اعتماد ملی و... نیستم بلکه به عنوان نماینده مردم با شما حرف می‌زنم. من گفتم حصر به عنوان یک خسارت سنگین برای جمهوری اسلامی تبدیل شده است. چرا حل نمی‌شود؟ اگر فردا یک مسئله‌ای رخ بدهد چه کسی پاسخگو است؟ اگر بهانه شما نامه دادن است آقای موسوی که نامه نداده است، ایشان را آزاد کنید. ذات آقای کروبی نامه دادن است. حتی در قبر هم بگذارید، ایشان نامه و بیانیه می‌دهد ولی این حضر موضع‌ ایشان را تندتر می‌کند.

حضرتی با تاکید بر اینکه راه‌حل مسائل جمهوری اسلامی در مقابل با دشمنان وحدت و انسجام ملی و داخلی است، خاطرنشان کرد: این وحدت مولفه‌هایی دارد و آن، این است که از جمله اقداماتی که موجب دلخوشی ملت می‌شود رفع حضر از محصورین و برداشتن محدودیت‌های آقای خاتمی، حل مشکلات دانشجویان، دراویش و فعالان محیط زیستی است. اگر قرار است با اراجیف ترامپ، اقدامات سعودی‌ها و تفاله‌های آنها منافقین مقابله کنیم، بهترین استراتژی وحدت و انسجام ملی است.

رفع حضر می‌تواند صد قدم باشد و گشایش‌های بیشتری برای کشور ایجاد کند

وی اضافه کرد: یک قدم درخصوص در بازی ایران و اسپانیا ایجاد شد، گشایش‌هایی ایجاد شد. مجمع تشخیص مصلحت نظام در موضوع سپنتا نیکنام یک قدم برداشت. رفع حضر می‌تواند صد قدم باشد و گشایش‌های بیشتری برای کشور ایجاد کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌‌‌‌طلب در پاسخ به این سوال که چرا با قیام و قعود شورای مرکزی حزب اعتماد ملی را تثبیت کردید؟ ابراز داشت:‌ پیشنهاد ما به کنگره این است که با توجه به مشکلاتی که احتمالا قرار است برای آقای کروبی و تایید صلاحیت ایشان به وجود آید، شورای مرکزی را برای مدتی محدود تثبیت کردیم تا ان‌شاالله در این مدت فرجی صورت بگیرد و ایشان آزاد شود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilnanews.com