شایعه حضور کشتی‌های نظامی چینی در خلیج فارس
مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی صیادان کشور، شایعه حضور کشتی‌های صیادی چینی در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران را رد کرد.

ماهیگیری چینی ها در خلیج فارس؟

یعقوب دوجی مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی صیادان کشور اظهار کرد: کشتی‌های ترال که در محدوده مشخص بالای ۱۲ تا ۲۰ مایل ماهی‌های غیر ماکول را صید می‌کنند، با پرچم جمهوری اسلامی ایران و با مجوز قانونی از سازمان شیلات ایران همچون سایر کشور‌های همسایه از این ذخایر صید می‌کنند و هیچ کشتی خارجی و چینی در آب‌های سرزمینی صید نمی‌کنند و تمام شایعات حضور کشتی‌های چینی تکذیب می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی صیادان کشور افزود: کشتی‌هایی که در آب‌های استان هرمزگان و دریای عمان و اقیانوس هند صید می‌کنند، ایرانی بوده و داری مجوز قانونی هستند.

این کشتی‌ها برای شرکت‌های پیمانکاری ایرانی فعالیت می‌کنند و اگر این کشتی‌ها در این محدوده صید نکنند، کشتی‌های سایر کشور‌ها صید خواهند کرد و از ذخایر استفاده می‌کنند.

تمام این کشتی‌ها دارای ردیاب ماهواره‌ای هستند، از مرکز کنترل ردیابی می‌شوند، این مرکز کنترل در سازمان شیلات و اداره‌کل شیلات چابهار نصب است و در صورت مشاهده تخلف که خارج محدوده صید کنند، با آن‌ها برخورد می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی صیادان کشور بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به کشتی‌های نظامی سایر کشور‌ها اجازه ورود به آب‌های داخلی نمی‌دهند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com