لاریجانی مصوبه شورایعالی امنیت ملی درمورد رفع حصر را تایید نکرد
یک عضو کمیته حصر فراکسیون امید مجلس با اشاره به پیگیری خبر مربوط به صدور مصوبه شورایعالی امنیت ملی درمورد رفع حصر از طریق رییس مجلس، از عدم تایید این خبر توسط لاریجانی خبر داد.

 قحط‌الرجال نیست که نمایندگان وارد کابینه شوند

غلامرضا حیدری یک عضو کمیته حصر فراکسیون امید مجلس، با اشاره به شایعات مطرح شده در خصوص رایزنی با برخی نمایندگان مجلس برای حضور در کابینه گفت: اخباری در این خصوص نشنیدم اما معتقدم بهتر است نمایندگان برای حضور در کابینه از مجلس خارج نشوند؛ به هرحال قحط‌الرجال در کشور وجود ندارد؛ برای حضور این نمایندگان در مجلس هزینه شده و انتخابات برگزار شده است و برگزاری مجدد انتخابات به صلاح نیست.

اگر نماینده‌ای دارای قابلیت حضور در وزارت خانه است، می‌تواند در همین مجلس به وزرا کمک کند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا  لایحه دو فوریتی تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقبال نمایندگان را کسب خواهد کرد یا خیر گفت: تا جایی که من فضای عمومی مجلس را مشاهده کردم، نمایندگان موافق این تفکیک نیستند و مصاحبه هم کرده‌اند و مخالفتشان را اعلام کردند.

این عضو فراکسیون امید همچنین در خصوص این خبر که شورای عالی امنیت ملی رای به رفع حصر داده است گفت: شنیده‌های ما هم این موضوع را می‌گفت و البته ما از ابتدا هم امیدوار بودیم چرا که برای منافع ملی کشور ما به ویژه در این شرایط که فضای ناامیدی، تنش و درگیری وجود داد، یکی از ضروری‌ترین اقدامات رفع حصر است.

پیرو انتشار خبری درمورد رفع صدور مصوبه اخبر شورایعالی امنیت ملی درمورد رفع حصر آقایان موسوی و کروبی و خانم زهرا رهنورد که بعد از ظهر دیروز به نقل از فرزند یکی از محصوران در چند پایگاه خبری منتشر شد، درحاشیه نشست علنی امروز مجلس موضوع را از طریق رییس مجلس پیگیری کردم که متاسفانه آقای لاریجانی صحت این خبر را تایید نکرد.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با اشاره به عضویت علی لاریجانی در شورایعالی امنیت ملی گفت: البته همگی با شنیدن این خبر بسیار خوشحال شده بودیم اما واقعیت این است که گویا این مسئله صحت ندارد و شورایعالی امنیت ملی چنین مصوبه‌ای نداشته است.

حسین کروبی فرزند مهدی کروبی بعد از ظهر روز گذشته از صدور مصوبه جدید شورایعالی امنیت ملی درمورد رفع حصر ظرف ۱۰ روز آینده خبر داده و گفته بود که این خبر را با یک واسطه از اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری شنیده است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir