آقای روحانی ما هیچ نیازی نداریم که شما با لبخند بگویید"نگران نباشید"
چند هفته‌ای شده که مردم زندگی آرامی ندارند. دلار و سکه ساعت به ساعت جهش می‌کنند و قیمت محصولات مصرفی و تولیدی را با خود بالا و بالاتر می‌برند.

مردم باید بدانند که در مقابل آب رفتن ثمره سال‌ها تلاششان باید چه کنند

چند هفته‌ای شده که مردم زندگی آرامی ندارند. دلار و سکه ساعت به ساعت جهش می‌کنند و قیمت محصولات مصرفی و تولیدی را با خود بالا و بالاتر می‌برند. هیچ کس تحلیل درستی از شرایط ندارد، هر کس بنا به فهم و اطلاعات ناقص خود تحلیلی می‌دهد و سرگیجه مردم را بیشتر می‌کند.

درست در همین اوضاع بحرانی تنها کسانی که اطلاعات دقیق و بالتبع تحلیل های درست تری دارند سکوت کرده‌اند و نه خبری می‌دهند و نه تحلیلی.

هیچ کس نمی‌داند در این شرایط بحرانی در سطوح عالی نظام چه تصمیماتی در حال اتخاذ است. هیچ کس نمی‌داند در این شرایط آیا دولت و حاکمیت برنامه‌ای برای کنترل شرایط دارند یا نه. و البته با توجه به اوج گرفتن هر روزه مشکلات اطمینانی هم به قول های مدیران رده میانی ندارند.

مردم در این شرایط از یک حقوقی برخوردارند که ابتدایی ترین آن پاسخگو بودن مسئولین عالی کشور و شفاف کردن اوضاع است. مردم باید بدانند که در مقابل آب رفتن ثمره سال‌ها تلاششان باید چه کنند. مردی که خانه اش را فروخته تا منزل نو بخرد و شب خوابیده و صبح متوجه نصف شدن سرمایه زندگی اش شده، از شما انتظار پاسخ دارد.

پدری که هنوز هیچ خبری نشده، برای پیدا کردن داروی فرزندش دچار مشکل شده حق دارد بداند در این مملکت قرار است چه اتفاقی بیوفتد.

مردمی که سرگردان در صف سکه و دلار هستند، حق دارند بدانند که بالاخره برای حفظ ارزش پولشان چه باید بکنند.

آقای روحانی شما رئیس جمهور این کشور هستید و لااقل در مقابل مسائل کلان مسئولیت دارید و باید در مقابل مسئولیت‌تان پاسخگو باشید. اینکه باوری برای پاسخگو بودن ندارید و مدت‌هاست روزه سکوت گرفته‌اید عجیب و البته آزار دهنده است.

آقای رئیس جمهور من به شما رای داده‌ام. اتفاقا هنوز هم معتقدم در آن جمعی که مثل شما به دنبال رای امثال من بودند، انتخاب بهتری داشته‌ام؛ اما لطفا دست از این سکوت بردارید.

هرچه که بوده و یا هرچه که در این ایام بر شما گذرانده‌اند، دلیلی برای این سکوت نیست. همانطور که صبح بعد از برجام آمدید روی آنتن زنده و حرف زدید و ما لذت بردیم که برجام به ثمر نشست، حالا هم بیایید و حرف بزنید. اگر واقعا برنامه‌ای هم برای کنترل وضع موجود ندارید، بیایید و با ما شفاف حرف بزنید. حداقل ماجرا این است که با هم، همدلی می‌کنیم.

آقای رئیس جمهور شما بحران دیده‌اید. و حداقل در جنگ آزمون و خطا زیاد کرده‌اید و یاد گرفته‌اید که در شرایط بحران یک مسئول باید دائم با مردم حرف بزند. خودتان هم حرف بزنید کار از آقایان همکارتان هم گذشته. وعده هم لازم نیست بدهید. ما هیچ نیازی نداریم که شما با لبخند بگویید که "نگران نباشید"

حتما هم انتظار نداریم که بیایید بگویید که اثرِ تحریم‌هایِ نیامدهِ دشمن اینقدر زود دامن‌مان را گرفته، ما فقط لازم داریم که یک نفر که شما هستید بیایید و بگوید دارد همه تلاشش را می‌کند. چه این تلاش ثمر بدهد چه نه.

محسن خانعلی


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: asriran.com