سفیر تاجیکستان در تهران احضار شد
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد سفیر تاجیکستان امروز احضار و مراتب اعتراض شدید ایران درباره رفتار مقامات آن کشور در حادثه ترور دوچرخه سواران خارجی در تاجیکستان و وارد آوردن اتهامات کذب به کشورمان به وی ابلاغ شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه از احضار سفیر تاجیکستان خبر داد

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه از احضار سفیر تاجیکستان در تهران به وزارت خارجه خبر داد و اظهار داشت: امروز سفیر تاجیکستان در تهران توسط مدیرکل اورآسیای وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید کشورمان نسبت به رفتار مقامات آن کشور در حادثه ترور دوچرخه سواران خارجی در تاجیکستان و وارد آوردن اتهامات کذب و بی اساس به جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: در این دیدار به سفیر تاجیکستان توضیح داده شد که دادن آدرس غلط موجب تهییج و تشویق تروریست های تکفیری برای تشدید اقدامات خشونت بار خود شده و به موازات آن تلاش برای ایجاد تفرقه مذهبی و تبلیغ آن از طرف بعضی از محافل و اشخاص دینی و رسانه ای نتیجه ای جز ایجاد تنش، ناامنی و افزایش اقدامات تروریستی برای این کشور نخواهد داشت؛ سیاستی که نتیجه آن در اقدام غیر انسانی اخیر در کشتار  دوچرخه سواران بی گناه به وضوح قابل مشاهده است.  بی تردید بی تفاوتی و تساهل نسبت به تفکر تکفیری سلفی و تشویق افراطگرایی توطئه دشمنان صلح و ثبات و امنیت منطقه است.
در این دیدار مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تمام تجربه و امکانات خود را برای مقابله با جریان تکفیری افراط گرا با هدف تحکیم صلح و ثبات منطقه و فراهم آوردن محیطی امن برای ارتقاء رفاه و سعادت مردم منطقه در اختیار دوستان خود قرار دهد.

در این دیدار، سفیر تاجیکستان ضمن ابراز تاسف از وقایع پیش آمده اظهار داشت که مراتب اعتراض دولت جمهوری اسلامی ایران را به اطلاع مقامات تاجیکستان خواهد رساند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com