2 پیشنهاد شفاف احمدی‌نژاد در خصوص مذاکره با آمریکا
دکتر احمدی نژاد با انتشار یادداشتی در خصوص ادعاهای اخیر آقای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، دو پیشنهاد شفاف را مطرح کرد

این مذاکرات باید در شرایط عادلانه و احترام متقابل انجام شود

دکتر احمدی نژاد با انتشار یادداشتی در خصوص ادعاهای اخیر آقای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، دو پیشنهاد شفاف را مطرح کرد و یاد آور شد که تمکین به رای مردم، موجب کاهش تنش بین دوکشور، کنترل بحرانهای منطقه ای و بین المللی و همکاریهای سازنده فیمابین خواهد شد.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شنیده‌ها حاکی است که آقای ترامپ رییس جمهور آمریکا با بیانی توهین آمیز و ذکر اینکه مسئولان جمهوری اسلامی از پشتوانه پایین مردمی برخوردارند، درخواست برگزاری رفراندوم کرده است.

این رفتار ایشان غیرمتعارف و برخلاف قواعد بین المللی است و نه تنها کمکی به حل مسائل دوجانبه و جهانی نمی کند بلکه زمینه های تشدید جنگ تبلیغاتی و تنازعات را بیش از پیش گسترش می دهد.

از سوی دیگر مقامات ایران نیز دولت ایشان را فاقد مشروعیت و برآمده از انتخابات کاملاً کنترل شده و یکسویه ‌دانسته و معرفی می‌نمایند.

اینک با تاکید بر حق تعیین سرنوشت همه ملت‌ها و ضرورت حل و فصل مسائل از طریق مراجعه به آراء مردم، دو پیشنهاد زیر را ارائه می نماید، پذیرش آنها، همزمان به کاهش تنش بین دو کشور و همچنین کنترل بحران آفرینی‌ها در سطح منطقه و بین‌الملل کمک خواهد کرد.

۱- مذاکره نمایندگان واقعی مردم آمریکا و ملت ایران پیرامون روابط دو کشور و همکاری برای جلوگیری از جنگ و تجاوز در سطح بین الملل.

این مذاکرات باید در شرایط عادلانه و احترام متقابل انجام شود و نمایندگان هر کشور با رای مستقیم مردم آن کشور انتخاب گردند.

۲- درباره هر نوع دخالت دولت‌های آمریکا و ایران در خارج از مرزهای دو کشور و تحت هر عنوان، به طور مستقیم از تمامی مردم جهان نظرخواهی و در واقع رفراندوم جهانی برگزار گردد و نتایج آن –هر چه که باشد- از سوی دو دولت مورد قبول و تمکین قرار گیرد.

برگزارکنندگان این انتخابات نیز باید توسط خود مردم برگزیده شوند.

امیدوارم به جای استفاده از زبان توهین و تهدید، این پیشنهادها مورد قبول قرار گیرد.

همه باید کمک کنیم که جنگ، کینه‌ورزی، دخالت فرامرزی، تجاوز، سلطه‌گری، چپاول، فقر و زبان توهین و تهدید از سراسر گیتی و از جامعه انسانی ریشه‌ کن شده و صلح، برادری، آرامش، رفاه و ادبیات دوستی و احترام جایگزین شود.

محمود احمدی نژاد

۹۷/۵/۱۱

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ahmadinejad.ir