وزیر کشور: هیچ وقت ایران را با آمریکا و کانادا مقایسه نکنید
هیچ وقت کشور را با آمریکا، کانادا و سایر کشور‌های خارجی مقایسه نکنید اینجا ایران است کشوری که تنها ۴۰ سال است مستقل شده است

درخواست اقتصادی رحمانی فضلی از رییس جمهور

عصر دیروز جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال آذربایجان غربی با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و با شرکت تعداد سه تن از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و منتخبانی از فعالان اقتصادی و بازرگانی بخش خصوصی در محل سالن مرحوم عطایی برگزار شد.

اگر چه وزیر کشور از روز چهارشنبه وارد ارومیه شده بود، اما آنچه که از برنامه‌های حضور وی در آذربایجان غربی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت بازدید رحمانی فضلی از مرز سرو در ۵۰ کیلومتری ارومیه در مجاورت کشور ترکیه بود.

وزیر کشور در این جلسه با تشریح اوضاع کشور اظهار داشت: برای سامان بخشی به اوضاع اقتصادی و توسعه کشور به عنوان وزیر کشور از رئیس جمهوری درخواست تشکیل یک کارگروه را داده‌ام که به صورت ۲۴ ساعته فعالیت کند و قول می‌دهم هر کسی به این کارگروه مراجعه کند اگر مشکل قانونی نداشته باشیم در عرض کمتر از ۴۸ ساعت مشکل مورد بررسی قرار گیرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی با بیان اینکه هم اکنون در کشور فراز و فرود‌های زیادی را پشت سر گذاشته و همچنین مواجه هستیم خطاب به فعالان اقتصادی استان افزود: هیچ وقت کشور را با آمریکا، کانادا و سایر کشور‌های خارجی مقایسه نکنید اینجا ایران است کشوری که تنها ۴۰ سال است مستقل شده است.

رحمانی فضلی گفت: اینجا ایران است کشوری که ۴۰ سال است ظالمانه از هر جهت بر او می‌تازند و ما مقاومت می‌کنیم اینجا کشوری است که قلدرترین کشور دنیا زیر تعهد بین المللی زده و از امضای خود حمایت نمی‌کند و ظالمانه‌ترین تحریم‌ها را علیه ما اعمال می‌کند.

وزیر کشور با اشاره به تهدیدات مختلف پیش روی کشور عنوان کرد: در ۴۰ سال گذشته ایران راه ۳۰۰ ساله را طی کرده و ما همان کشوری هستیم که می‌گفتند با این تحریم‌ها در کمتر از دو ماه نابود می‌شود.

وی تصریح کرد: آن‌ها چشم دیدن تکنولوژی و پیشرفت روز افزون کشور به خصوص در بخش انرژی صلح آمیز هسته‌ای را ندارند و دستیابی به این تکنولوژی آن‌ها را نگران کرده است.

رحمانی فضلی گفت: آن‌ها می‌گویند ما باید حق مسلمانان را در منطقه پایمال کرده و تمدن آن‌ها را نابود کنیم و کشوری مثل ایران نیز نباید جلوی ما بایستد، امروز نگاه کنید از سوریه، لبنان، عراق، یمن و افغانستان چه اعتباری مانده است اگر می‌خواهید ایران را با آمریکا و کانادا و ... مقایسه کنید باید همه این موارد را مدنظر گرفته و باهم مقایسه کنید.

وزیر کشور افزود: اگر امروز شاهد تجمع ثروت در کشور‌های غربی هستیم نتیجه ۲۰۰ سال غارت سایر کشورهاست، زمانی انسان‌ها را مثل حیوان در کشتی‌هایشان بار زده و برده داری کردند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ما امروز در چند جبهه با دشمنان می‌جنگیم، افزود: امروز برای اداره کشور در شرایط راحتی تصمیم نمی‌گیریم شرایطی که در به وجود آمدن بخشی از آن مقصر نیستیم و ساختار‌هایی است که به این شکل تحویل گرفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: هنوز بعد از ۴۰ سال فرصت نکرده‌ایم نظام برنامه ریزی، نظام بودجه ریزی و نظام اداری را اصلاح کنیم چرا که یا در جنگ تحمیلی بودیم و یا با تحریم‌های ظالمانه دست و پنجه نرم می‌کنیم و هنوز فرصت اصلاح امور را نداریم.

وزیر کشور با بیان اینکه بعد از فروپاشی شوروی در دنیا هیچ جنگی رخ نداده که تمام شده باشد، چون در قبل از فروپاشی شوروی، دنیا دو قطبی اداره می‌شد، اما الان ۱۰ الی ۱۵ قدرت دنیا تصمیم گیری می‌کند. به تمام جنگ‌هایی که رخ داده نگاه کنید آیا جنگ عراق، سوریه، یمن، افغانستان تمام شده است؟

رحمانی فضلی گفت: این در حالی است که ما در کشور هم مقاومت می‌کنیم، هم تولید و کار می‌کنیم، هر چند فراز و فرود‌هایی داریم، اما پایبند انقلاب و نظام هستیم و به آن افتخار می‌کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه قبل از مشروطیت لقب رعیت را داشتیم و تا سال ۵۷ نیز اوضاع چندان رضایت بخش نبود، اما امروز ما واقعاً موفق هستیم، امروز تجار و دانشمندان قوی داریم و نباید با کشورهایی، چون آمریکا مقایسه شویم.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com